Kamiony dálnici zablokovaly kolem 6.00. Problémy jsou za Ústím nad Labem ve stoupání k tunelům Libouchec a Panenská. Kdy se může provoz obnovit, není zatím jasné.
Podle židlochovického starosty jezdí po dálnici D2 auta naložená průměrně třemi tunami navíc, největší zaznamenaný přestupek je pak o 48 tun víc, než je povolené.
Z jednoho z kamionů se vysypaly pytle se stavebním materiálem. Díky mírnému sobotnímu provozu se na dálnici ani na objízdných trasách netvořily výrazné kolony.
Povolení k nedodržování bezpečnostních přestávek se podle novely má použít při kalamitách nebo v krizích, například při podstatném zhoršení sjízdnosti silnice či ochraně života, majetku a zdraví.
Vysokorychlostní váhy zaznamenávají tisíce přetížených kamionů měsíčně. Nejčastěji se pokuta pohybuje od 9 do 27 tisíc korun. Kvůli útoku hackerů na ŘSD teď úřady informace o přestupcích nedostávají.
Schválená novela silničního zákona by umožnila řidičům kamionů nedodržet přestávku v jízdě v případě zhoršení sjízdnosti silnice nebo ochraně života či majetku.
Dálnice je uzavřená pro nákladní auta mezi exitem 48 Břeclav a hraničním přechodem Břeclav-Kúty. Podle policejního mluvčího Petra Valy bude situace trvat až do rána.
V neděli ráno na mostě zůstalo podle CBC kolem 25 lidí s několika vozidly, Reuters uvádí 45 osob. Proti nim zahájily ráno zásah desítky příslušníků různých složek kanadských bezpečnostních sil.
Ottawská policie varuje protestující řidiče, že může přijít zatýkání a zabavování vozidel. Některé kanadské provincie uvolňují restrikce, popřely ale, že by to nějak souviselo s protesty.
V neděli sami organizátoři protestu řidiče vyzvali, aby dopoledne zachovali ticho, a dali tak najevo „dobrou vůli“. Policie také několika řidičům vyměřila kvůli rušení hlukem pokuty.
Pojišťovny podle deníku E15 prodělávají na elektromobilech. A tématem Mf Dnes je věk českých učitelů. Více se dočtete ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Vynucené prostoje stojí dopravní firmy miliony rublů. Hraniční přechody se začaly ucpávat už loni, a to kvůli opatřením zavedeným proti šíření koronaviru.
Nedostatek pracovních sil chce britská vláda řešit vydáním dočasných pracovních víz. Na farmách je ve Velké Británii momentálně na 120 000 prasat, které nemá kdo porazit a jejich maso zpracovat.
Johnson v neděli prohlásil, že čerpací stanice nestačí doplňovat své zásobníky právě kvůli vysoké poptávce. Odmítl rovněž, že by vláda chtěla krizi řešit zvýšením imigrace.
Ředitelství silnic a dálnic odhaduje, že Českem projede každý den průměrně 50 tisíc kamionů. K dispozici mají aktuálně přes tři tisíce parkovacích míst.
„První noc jsem strávil na dálnici E20 a ve tři ráno nás přestěhovali sem. Záchody ani třeba obsluha s jídlem nestíhají. S kolegou jsme stáli skoro hodinu ve frontě na hamburger,” popsal jeden z nich.
Z bahna se rodí obří parkoviště, které má zachytit na dva tisíce nákladních aut. Tak jako brexit samotný, i jeho betonová podoba, rozděluje místní obyvatele.
Německý ministr dopravy uvedl, že není spokojen s fungováním přeshraniční dopravy. Především s Českem a Polskem, kde se u hranic tvoří dlouhé kolony, o situaci teď musí často jednat.
Zákaz vjezdu na Slovensko se vztahuje pro nákladní vozy s hmotností nad 7,5 tuny. Výjimku mají například auta s nákladem živých zvířat nebo zboží, které podléhá rychlé zkáze.
Problém je už na hranicích Slovenska s Maďarskem, které také zavedlo na přechodech přísná opatření kvůli šíření koronaviru. Dlouhé kolony na hranicích se tvoří od úterý.