„Na podchod na stanici upozorňuje velmi výrazné značení přímo na tom nástupišti, včetně piktogramu, který je podbarven výraznou žlutou barvou,“ říká k incidentu mluvčí.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
Naposled vlaky po úzkokolejce na pomezí jižních Čech a Vysočiny jezdily v roce 2022. Od té doby provoz stojí. Společnost Jindřichohradecké místní dráhy je v insolvenci a prochází reorganizací.
Na trati mezi Studencem a Budišovem zastavil vlak před spadlým stromem před 17.30, jezdily tam náhradní autobusy. Provoz vlaků byl obnovený okolo 19.00.
Poslední vlaky projely po úzkokolejce v říjnu. Za stav přejezdů ale stále odpovídají Jindřichohradecké místní dráhy, které jsou v insolvenci. Řidiči si stěžují na stav železničních přejezdů.
Kvůli poruše nejezdily vlaky mezi pražským Smíchovem a Dobřichovicemi, nahradily je autobusy. Nejezdily ani dálkové vlaky mezi Prahou a Berounem, opatření se dotklo i některých vlaků do Německa.
„Z analýz a posudků vyplývá, že pro železniční provoz je nutná výměna vrchní ocelové konstrukce,“ zdůrazňuje ředitel odboru přípravy staveb ve společnosti Správa železnic Pavel Paidar.
Mf Dnes píše o plánovaném zdražení vysokoškolských kolejí o 10–15 procent. A o dopadu výpadku závodu firmy Toyota informuje E15. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Pohonné hmoty v Česku jsou kvalitnější než v okolních státech, píše Mf Dnes. A regály s cukrem zejí prázdnotou, informují Lidové noviny. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
V Česku rychle ubývají místa, kde by uprchlíci z Ukrajiny mohli přechodně bydlet. V Praze je situace kritická, metropole už nemá pro příchozí dostatek volných kapacit.
V létě rapidně stoupne počet rozsudků dostupných online, píše deník E15. A v ústecké Matiční ulici vzniknou podle Deníku další byty pro lidi v nouzi. Více si přečtete ve výběru z médií Radiožurnálu.
V českém tisku se v pátek dočtete, že nově registrované vozy v Česku vypouštějí skoro nejvíc oxidu uhličitého ze zemí Evropské unie. Hůř už je na tom jenom Slovensko, píše deník E15.
„Jedná se o provizorní řešení do doby, než bude vybudován podchod a výtah na Žižkov. Ten se stále ještě staví,“ potvrdila mluvčí Správy železnic Nela Friebová.
Mf Dnes odhalila nový způsob, jak podvodníci vydělávají na energii ze slunce. A některé obchodní řetězce zvažují zavedení elektronických účtenek, informují Hospodářské noviny. Více ve výběru z médií.
Strojvedoucí stačil na pražce položené přes koleje zareagovat včas. „Ke střetu s pevnou překážkou ani vykolejení vlakové soupravy naštěstí nedošlo a taky žádný z cestujících nebyl zraněn.“
Plán na vybavování lokomotiv novým systémem vázne. Jedna palubní jednotka ETCS může stát až 13 milionů korun a na to někteří dopravci nemají peníze. Je kvůli tomu v ohrožení regionální doprava.
Český rozhlas vytvořil mapu, kde si můžete najít počty mrtvých a zraněných na kolejích po celé republice. Za vstup do kolejiště mimo určená místa hrozí pokuta.
Podobný případ jako ve Frankfurtu se stal 20. července ve městě Voerde v Severním Porýní-Vestfálsku, kde 28letý muž před projíždějící vlak shodil 34letou ženu. Ta následkům svých zranění podlehla.
Česko čeká na všech nádražích revoluce v označování, píše Deník. A v Česku se testují vlaky bez strojvedoucího, informuje deník E15. Více se dozvíte v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Nemocnice omezují provoz oddělení, píše Deník. Mf Dnes upozorňuje na vysoké ceny nájmů, kvůli kterým mají studenti opět zvýšený zájem o koleje. A síť bankomatů a obchodů pro bitcoiny popisuje E 15.
U Národního muzea jsou nově tramvajové koleje. Prozatím slepá část dráhy bude zatím sloužit k manipulačnímu provozu. V budoucnu by po ní mohly tramvaje jezdit k hlavnímu nádraží a Václavskému náměstí.