kulturní centrum

|Gabriela Hauptvogelová |Regiony

Chyby v hospodaření kulturního centra v Bílině budou stát jeho ředitele místo

Chyby ve výši zhruba 400 tisíc korun našla kontrola v loňském hospodaření kulturního centra Kaskáda v Bílině. Zastupitelé města proto ve čtvrtek nařídili radním, aby odvolali ředitele Martina Bergera. Ten je ve funkci od loňského března a pochybení odmítá. Někteří zastupitelé mu vyčítali i to, že nesrovnalosti z doby před jeho příchodem nezačal řešit co nejdříve, ale až teď.

|Tomáš Mařas, Vojtěch Man |Regiony

Ze zámku v Doksech bude centrum kultury, nyní se v něm bourá

Centrum kultury a cestovního ruchu má vzniknout na Valdštejském zámku v Doksech na Českolipsku. Město získalo historickou budovu od Libereckého kraje do pronájmu na dvanáct let. Na zámku, který dřív využívalo zemědělské učiliště, už začaly první opravy.

|Iva Havlíčková, Iva Menšíková |Regiony

Dělnický dům v Polance nad Odrou čeká po devadesáti letech první rekonstrukce

Když chtějí v Polance uspořádat ples, musejí nejdříve pořádně zatopit. A mezi tanci pak ještě přikládat do dvou litinových kotlů přímo v sále Dělnického domu, aby si dámy mohly odložit kožichy či kabáty a pánové se nemuseli kvůli zimě intenzivně zahřívat vnitřně, jak se říká. Devadesát let starou budovu ale začnou dělníci už brzy opravovat.

|Petr Kološ |Regiony

Beroun hledá místo pro kulturní centrum i jeho nového ředitele

Berounští zastupitelé na svém prvním letošním veřejném zasedání odsouhlasili zřízení příspěvkové organizace Městské kulturní centrum Beroun. Reagují tak na letité výtky občanů, kteří právě kulturu v Berouně vnímají jako problém. Nejde přitom ani tak o samotný kulturní život, jako spíš místo, kde se odehrává. Berounu totiž - podle názorů mnohých občanů - chybí něco jako kulturní stánek. A s ním je pak úzce propojená i samotná kultura.

|Eva Rajlichová, Eva Presová |Hudba

Kulturní domy nabízejí prostor i začínajícím umělcům

Kulturní domy po celé republice pořádají kurzy, koncerty či akce pro děti. Lidé, kteří v nich pracují, se snaží dbát nejen na pestrou programovou nabídku, ale dávat prostor i méně známým jménům či náročnějším žánrům. Takovou funkci ale plnily kulturní domy i v období totality. Právě do jejich sálů přicházeli lidé na koncerty skupin nebo interpretů, kteří se na oficiálních místech příliš nelíbili.