„Mohu jen potvrdit opodstatněnost obav, že Rusko plánovalo teroristické útoky v letecké dopravě, a to nejen proti Polsku, ale proti aerolinkám po celém světě,“ prohlásil Tusk.
„Zmiňovaná stávka se dotkne i letiště Václava Havla Praha. Zatím evidujeme čtyři zrušené odlety a přílety z letiště a na letiště v Paříži Orly a Charles de Gaulle,“ řekla mluvčí letiště.
Zhruba 15 Čechů už požádalo o repatriaci, jejich žádosti řeší velvyslanectví v Tel Avivu, uvedl mluvčí české diplomacie. S návratem není zpravidla problém, ačkoliv část letů z Izraele byla zrušena.
Skoro všechna německá letiště se se začátkem turistické sezony potýkají s akutním nedostatkem zaměstnanců. Cestující, tak na letištích čekají i hodiny. Podobné problémy, ale trápí nejen Německo.
Češi v posledních letech častěji létají ve vyšších třídách. Zájem o tyto letenky se podle prodejců letenek loni meziročně zvýšil zhruba o pětinu. Nejčastěji je pasažéři žádají na dálkových linkách.
Stížností na aerolinky přibývá. Za poslední dva roky se počet žádostí o kompenzace až ztrojnásobil. Vyplývá to z údajů firem, které lidem pomáhají získat odškodnění za problémy v letecké dopravě.
Mezinárodní organizace pro civilní letectví potvrdila omezení emisí. Dohoda jako první stanovuje emisní limity pro konkrétní odvětví. Nejprve bude dodržování limitů dobrovolné, od roku 2028 pak povinné. K dohodě se zatím připojilo 64 zemí. Civilní letecká přeprava se na celkových emisích oxidu uhličitého podílí zhruba dvěma procenty.
O vysokých ziscích už se leteckým společnostem může jen zdát. Mají za sebou krizi, která před několika lety zamíchala celým trhem a donutila některé velké národní aerolinky, aby se uchýlily pod ochranná křídla svých vlád. Nějaký čas se zdálo, že to pomohlo. Teď se ale objevily nové varující zprávy. Tu poslední vydalo Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu.
Za ztrátu nebo poškození zavazadla mohou letecké společnosti vyplatit i více než 35 tisíc korun. Finanční odškodnění lze nárokovat i v případě, že se kufr zpozdil a cestující si musí koupit nejnutnější osobní potřeby. O vyplacení škody musí ale poškozený žádat písemně a to nejdéle do sedmi dnů. Letecké společnosti v takovém případě mohou žádat účtenky o zaplacení.
Co se řeklo, to platí. Od ledna si také letecké společnosti létající do států Evropské unie budou muset kupovat emisní povolenky. Budou se na ně ohledně vypouštění oxidu uhličitého vztahovat podobné podmínky jako na jiné znečišťovatele ovzduší. Ty uvádí unijní směrnice z roku 2008. Soudní dvůr Evropské unie v Lucemburku dnes rozhodl, že je směrnice platná a vztahuje se i na neunijní letecké společnosti.
Australská společnost Qantas dnes částečně obnoví své letecké služby. Arbitrážní soud v Melbourne jí totiž nařídil, aby zrušila odstávku letadel zavedenou v sobotu.