Letecké společnosti

|Jitka Hanžlová, kko |Ekonomika

Letecké společnosti budou mít podle odhadů meziročně o osm procent nižší zisk

O vysokých ziscích už se leteckým společnostem může jen zdát. Mají za sebou krizi, která před několika lety zamíchala celým trhem a donutila některé velké národní aerolinky, aby se uchýlily pod ochranná křídla svých vlád. Nějaký čas se zdálo, že to pomohlo. Teď se ale objevily nové varující zprávy. Tu poslední vydalo Mezinárodní sdružení pro leteckou dopravu.

| bre, Marie Sýkorová |Zprávy z domova

Za ztrátu či poškození zavazadla mohou letecké společnosti zaplatit desítky tisíc korun

Za ztrátu nebo poškození zavazadla mohou letecké společnosti vyplatit i více než 35 tisíc korun. Finanční odškodnění lze nárokovat i v případě, že se kufr zpozdil a cestující si musí koupit nejnutnější osobní potřeby. O vyplacení škody musí ale poškozený žádat písemně a to nejdéle do sedmi dnů. Letecké společnosti v takovém případě mohou žádat účtenky o zaplacení.

|Pavel Novák, Jan Piroch |Ekonomika

Letecké společnosti si v EU musejí kupovat emisní povolenky

Co se řeklo, to platí. Od ledna si také letecké společnosti létající do států Evropské unie budou muset kupovat emisní povolenky. Budou se na ně ohledně vypouštění oxidu uhličitého vztahovat podobné podmínky jako na jiné znečišťovatele ovzduší. Ty uvádí unijní směrnice z roku 2008. Soudní dvůr Evropské unie v Lucemburku dnes rozhodl, že je směrnice platná a vztahuje se i na neunijní letecké společnosti.