Předání lodí bylo podle FSB zachyceno na videu, „z něhož je jasně patrné, že lodě byly Ukrajině předány v řádném stavu. Pokud po předání ukrajinská strana stačila zařízení zničit, je to její problém.“
Dělové čluny Nikopol a Berďansk a vlečný člun Jany Kapu jsou po ročním zadržování v ruských přístavech podle Vorončenka zničené. „Barbarství Rusů ukážeme celému světu,“ řekl viceadmiral.
„Pasažéři jsou vyčerpaní a trpí mořskou nemocí. Někteří mají zranění způsobená střelnými zbraněmi a mučením v detenčních táborech v Libyi,“ řekla v Tarantu palubní lékařka.
Většina kobek je bezbariérová. U těch největších ale budou vozíčkáři potřebovat pomoc. Je to způsobeno jejich architektonickou podobou a památkovou ochranou, která neumožňuje přestavbu.
Italské úřady o zákazu rozhodly ve snaze předejít nehodám a chránit historické město i ekosystém benátské laguny. Podle kritiků jsou však plánovaná omezení nedostatečná.
Množství výletních lodí se zřejmě podílí na znečištění řeky Vltavy, píšou Lidové noviny. Česká národní banka možná podle deníku E15 zvedne úrokové sazby. Více se dozvíte v přehledu tisku Radiožurnálu.
Je z cedrového dřeva, pohromadě drží díky nýtům a vyrostlo na ní několik generací olomouckých veslařů. Řeč je o bezmála sto let staré lodi, která se na vodu vrací díky českokrumlovské Voroplavbě.
„V klidu jsem si klepal v dílně a najednou mi zazvonil telefon. Nemluvím anglicky, tak jsem to položil. Za půl hodiny už mi volali česky,“ vzpomíná stavitel.
Studii nechá do konce letošního roku vyhotovit organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. O projektu takzvané vodní tramvaje se mluvilo už v minulosti, nikdy ale nebyla zprovozněna.
Nehoda se stala zhruba kilometr od břehu a záchranné síly o ní dostaly hlášení v pondělí kolem 22.00 místního času (21.00 SELČ), informovala v úterý agentura Reuters.
Vodohospodáři na Vltavě vypouštějí z přehrad více vody, než kolik do nich přiteče, aby zůstal alespoň minimální průtok. Pokud bude sucho pokračovat, nebude vltavská kaskáda sjízdná už v červenci.
Nejméně 13 lidí zahynulo a dva se pohřešují v důsledku nehody, při níž se v neděli srazil jihokorejský rybářský člun s plavidlem přepravujícím palivo. Sedm osob se podařilo zachránit.
Euro 4, Euro 5, Euro 6. Emisní normy, které známe ze silniční dopravy, nutí výrobce snižovat emise motorů osobních i nákladních aut a autobusů. Emise se řeší ale i na moři.
Čechy stále více láká plavba po řekách. Dokazují to čísla Státní plavební správy. Ta loni vydala přes tři tisíce nových průkazů k řízení malých lodí a člunů. To je o polovinu více než v roce 2015. Za větším zájmem stojí mimo jiné předloňská vyhláška, která právě menším plavidlům povolila vjezd na dříve zakázané vodní plochy.
NATO vyšle do Černého moře další lodě, letadla a vojáky. Na zasedání v Bruselu to schválili ministři obrany Aliance. Jejich počty generální tajemník NATO Jens Stoltenberg nezveřejnil, jejich úkolem bude v Černomoří cvičit a monitorovat situaci. Opatření je dalším projevem strategie odstrašování Ruska, kterou NATO podle Stoltenberga hodlá dál vést. Podle ruského prezidenta Vladimira Putina aliance takovými kroky Moskvu provokuje a snaží se vyvolat konfrontaci.
Rusko začalo stahovat část svého kontingentu ze Sýrie, oznámila to agentura Interfax. První budou stažena podle generálního štábu ruské armády válečná plavidla s letadlovou lodí Admirál Kuzněcov a těžkým raketovým křižníkem Pjotr Velikij v čele.
Policie se v Česku vůbec poprvé zaměřila na lodě na přehradách a dalších vodních plochách. Společně se Státní plavební správou zkontrolovala celkem 435 plavidel a rozdala pokuty za 30 tisíc korun.
Rozšířeným panamským kanálem jako první propluje loď Andronikos čínské nákladní firmy Cosco. Správci průplavu ji vylosovali v loterii. Z Atlantského do Tichého oceánu se loď pod vlajkou Marshallových ostrovů vydá 26. června, kdy se průplav slavnostně otevře.
U českých řek i přehrad přibývá přístavišť pro lodě a čluny. Důvodem je větší zájem lidí o vodní turistiku. Jen prodeje malých plavidel meziročně vzrostly o desítky procent. Pomohla tomu i loňská vyhláška, která povolila vjezd motorovým člunům na dříve zakázané vodní plochy. Těží z toho i provozovatelé kempů nebo restaurace v okolí vody.
Labe v Drážďanech stále blokuje česká nákladní loď. Vyproštění potrvá minimálně do zítřka. Loďaři musí nejprve přeložit 800tunový náklad soli, a plavidlo tak odlehčit. Plavidlo mířilo v pondělí do Ústí nad Labem. Pod Albertovým mostem ho ale strhl proud. Loď se pak otočila napříč a řeku zablokovala.
Z Francie vyplula na moře nová největší výletní loď světa Harmony of the Seas. Plavidlo může najednou vézt přes 6 tisíc cestujících, další 2 tisíce pak budou tvořit posádku. Loď, která by se měla plavit z Barcelony přes Mallorcu a Marseille k italskému pobřeží a zase zpátky, je zatím v testovacím provozu. Američtí majitelé by si ji měli převzít do dvou měsíců.
Modrásci bahenní a očkovaní, nebo lodě naplněné nákladem a cestujícími? Ve sporu o splavnění Labe až do východočeských Pardubic převážili na misce vah právě chránění motýli a další hmyz. Stavba plavebního kanálu u Přelouče ani po letech průtahů nezískala potřebná razítka a na dohled je další komplikace: možný zápis bydliště modrásků - Slavíkových ostrovů - na seznam Natura 2000.
Provozovatelé lodní dopravy protestují peticí proti snižování hladiny na Orlické přehradě. Teď je voda 9 metrů pod normálem. A pokud nepřijdou vydatné srážky, hrozí, že klesne ještě o další 4 metry.
Techmania Science Center v Plzni otevřelo novou interaktivní expozici s názvem Pod hladinou. V hale centra tak nově stojí osm kontejnerů pro lodní náklad, ve kterých se skrývá 14 interaktivních exponátů. Návštěvníci si mohou vyzkoušet například únik z potápějící se lodi.