Náplavky se lidem otevřou, teprve až klesne průtok ve Vltavě na 450 metrů krychlových za sekundu. Ve čtvrtek odpoledne se pohyboval kolem 700 metrů krychlových za sekundu.
Teď za něj totiž podle Politica zaplatí v průměru zhruba euro a 20 centů. A káva zdražuje i jinde v Evropě. Jedním z důvodů jsou údajně jemenští povstalci.
„Opakované nedostatky vody, když bude stav El Niňo – a tohle nebylo zvlášť veliké – budou nastávat vždy. Lidem se voda sebrat nedá, takže bude potřeba omezit lodní dopravu,“ odhaduje Jan Hollan.
Černé moře je pro Rusko strategická priorita. Tato tradice sahá až do dob carského Ruska, kdy se hovořilo o poloostrovu Krymu jako o důležité základně, která umožňuje ovládat okolní mořský prostor.
Šíitští rebelové od listopadu útočí téměř denně na obchodní lodě na této klíčové námořní trase a tvrdí, že tak činí v solidaritě s Palestinci v Pásmu Gazy.
Lodě postaví nizozemské firmy, hlavní roli bude hrát loděnice Damen. Kabinet o zakázce rozhodne v pátek, napsal ve čtvrtek deník RTL Nieuws s odkazem na své zdroje.
Ukrajina za dva roky, kdy se brání ruské vojenské agresi, potopila nebo vážně poškodila přibližně dvě desítky ruských válečných lodí. Likviduje je země, která nemá vlastní námořnictvo s flotilou lodí.
Morseova abeceda ale úplně nezmizela. Dál se používá třeba při výcviku vojáků a námořníků. První zavedlo nouzový signál Německo a pak v roce 1908 všechny státy v námořní dopravě.
Společnost, ve které se opravují nebo staví lodě pro nákladní přepravu, má v Děčíně dlouhou historii. Opravy a výroba lodí v děčínských loděnicích přetrvává už téměř 200 let.
Na videu, které zveřejnilo filipínské námořnictvo, je vidět, jak se krátce dotkly příď lodě čínské pobřežní stráže a záď filipínské zásobovací lodě. Filipínské plavidlo pak pokračovalo v cestě.
Pro průjezd jedné lodi potřebuje Panamská kanál 200 milionů litrů sladké vody, což ředitel správy průplavu označil za velkou nevýhodu. Kvůli suchu tak správa omezila provoz.
Pětačtyřicet lodí, ponorek a dalších plavidel se zúčastnilo každoročního Dne ruského námořnictva, tradiční přehlídky vojenské síly, která se koná ve Finském zálivu a na řece Něvě v Petrohradě.
Americký torpédoborec a kanadská fregata byly podle USA v sobotu na rutinní plavbě Tchajwanským průlivem, když americké lodi dráhu překřížilo rychle plující čínské plavidlo.
Státní podnik nicméně při kalkulaci cen zohledňuje, jestli jde o podnikatelský nebo nepodnikatelský subjekt. Novinkou také je jednorázový roční poplatek 2000 korun za stálé zakotvení plavidla.
„Ukrajinské přístavy opustilo 12 lodí. OSN a Turecko zajistí 10 kontrolních týmů, které provedou inspekci 40 lodí zapojených do černomořské obilné iniciativy.“
David Gal ve studii využíval hlavně možnosti dnešní doby. Získal data ze sedmi tisíců stanic, které ve Středomoří každou hodinu měří sílu a směr větru. Pracoval také s virtuálním plánováním cest.
V přístavech jako Hamburk není volné místo a blokují ho tam lodě, které často marně čekají na vyložení a naložení nákladu. Firmy si tak na některé zboží počkají i celé měsíce.
Oceány pokrývají 70 procent povrchu Země. Z této plochy je ale zmapováno jen 23,4 procenta. Lepší mapy mořského dna přitom pomáhají při navigaci a ochraně přírody.