„Samozřejmě mám vzpomínky, když vidím lodě, na kterých nyní jezdí menší děti a vím, že jsem na ní vyhrál mistrovství světa juniorů nebo olympiádu dětí a mládeže,“ vzpomíná Fuksa.
Lodě postaví nizozemské firmy, hlavní roli bude hrát loděnice Damen. Kabinet o zakázce rozhodne v pátek, napsal ve čtvrtek deník RTL Nieuws s odkazem na své zdroje.
V Nizozemsku má nový tanker vozit oleje. Stavbu nového plavidla zkomplikovala pandemie koronaviru, kdy se například nemohli do loděnice dostat dělníci ze zahraničí.
Nový tanker zatím nemůže vyplout kvůli nízké hladině řeky. V loděnici stále čeká i tanker, který na vodu spustili už v červnu. Obě lodě se k zákazníkovi dostanou zřejmě po novém roce.
Firmy se bojí zdražovat - o tom píše středeční Mf Dnes. Hospodářské noviny se věnují novým zakázkám pro české loděnice a Právo způsobu hledání mobilních telefonů v českých věznicích.
Padesátiny slavného oscarového filmu Ostře sledované vlaky si jeho tvůrci připomněli na nádraží v Loděnici u Berouna. Právě tam filmaři v roce 1966 natočili většinu scén. Připomínat to teď bude i pamětní deska na budově nádraží.
Více než tři stovky lidí sledovaly v poledne spuštění tankeru na řeku Labe poblíž Lovosic na Litoměřicku. Dělníci pracovali na téměř devadesát metrů dlouhé a deset metrů široké lodi od loňského jara. Teď loď čeká cesta do Německa.
Francie pozastavila prodej vrtulníkové výsadkové lodi Vladivostok ruskému námořnictvu na protest proti přímé účasti Ruska v ukrajinském konfliktu. Loď přitom měla opustit přístav Saint Nazaire už v říjnu. Krok francouzské vlády ocenily Spojené státy i Evropská Unie, zdaleka ne všichni ale zastavení lukrativního kontraktu potěšilo.
Vytopená loděnice ve Štětí se chce stát součástí vznikajícího národního olympijského centra vodních sportů v Račicích na Litoměřicku. Propojit dvě obce by měla lávka přes Labe, kterou vymysleli architekti olympijského výboru. Ta vedle cyklistů poslouží i dětem z Hněvic, které se dostanou do školy pěšky a nebudou muset jezdit autobusem.
Strávit štědrovečerního kapra chodí někteří nadšenci v Českých Budějovicích do loděnice na Plavské ulici. Odsud pak v maskách vyplouvají na Mlýnskou stoku. Scházejí se už dopoledne, ale dlouhý a náročný program trvá až do setmění.
Dnes ráno začali v loděnici v Křešicích u Děčína spouštět na vodu největší loď, která byla v Čechách vyrobena. Protože se nevešla do haly, museli ji dělníci stavět převážně venku. V sedm hodin loď za pomoci tanku začali přesouvat k vodě.
Nákladní loď, která minulý čtvrtek uvízla na Labi ve Velkém Březně, doplula do loděnice v Křešicích u Děčína. Hasičům se podařilo zadržet všechen olej, který z ní ještě během přeplavby vytékal. Škody majitel odhaduje na několik milionů. Kdo nehodu zavinil, se teprve vyšetřuje.
Pořádně překvapen by nejspíš byl ten, kdo by teď po mnohaleté pauze dostal najednou chuť vydat se s lodí a pádlem na některou z tuzemských řek. Kromě jiného by totiž zjistil, že půjčoven veškerého vodáckého nádobíčka přibylo v Česku jako hub po dešti.
Nebýt povodní, mohla se skifařka Miroslava Knapková minulé pondělí po příletu ze španělské Sevilly těšit na jubilejní 100. ročník veslařských Primátorek. V loděnici pražské Slavie navíc mohla přijímat gratulace k čerstvě získanému titulu mistryně Evropy. Rozdivočelá Vltava ji ale přiměla k tomu, aby se přestěhovala do Brna, odkud si v úterý dopřála zatím jen kratičký návrat do hlavního města.
Vidět na vltavských březích budovy obklíčené, poničené nebo napůl pohlcené vodou, to není bohužel nijak výjimečný obrázek. Odolná vůči povodním nejsou samozřejmě ani sportoviště situovaná u řeky kousek od centra hlavního města.
Nejméně roční zpoždění bude mít stavba loděnice v Ostravě. Její skelet stojí u řeky Ostravice. Vodáci na dokončení nemají dost peněz, projekt se teď snaží zachránit město. Do úprav kolem řeky totiž za pomoci evropských fondů investovalo stovky milionů korun. A počítalo s tím, že projížďky na loďkách včetně jejich půjčování budou jednou z hlavních atrakcí.
Z loděnic ve Lhotce na Lovosicku pluje do Severního ledového oceánu obří remorkér. Má ponor přes tři metry, a proto ho přes zdymadla v Ústí nad Labem musela nadzdvihnout speciální konstrukce z pontonů. Opožděný, ale úspěšný průjezd trval zhruba tři čtvrtě hodiny. Celou operaci sledovala reportérka Českého rozhlasu.
Máte doma gramofon? A nakupujete svou oblíbenou hudbu na vinylu? Pak by vás mohlo zajímat, jak se takový plastový kotouč se záznamem hudby rodí na svět.
Vodu za silnici dnes vymění několikatunová loď. Kvůli nesplavnému úseku Labe mezi Přeloučí a Chvaleticemi musí z Pardubic za modernizací do loděnice dojet po silnici.
Nově opravené karvinské loděnici v zámeckém parku chybí největší lákadlo. Po hladině jezera stále neplují lodičky. Stát a město teď shazují vinu jeden na druhého a přou se, kdo za to může.
Majetek polské loděnice v Gdyni je na prodej. Provoz slavného podniku skončil kvůli nesouhlasu Evropské komise se státní podporou, kterou loděnice získaly. V Gdyni přijde o práci pět tisíc loďařů.
Zaměstnanci štětínských loděnic se rozloučili s poslední lodí, která byla v tomto podniku vyrobena. Loděnice čeká už jen ukončení provozu a propuštění všech zaměstnanců.
Loděnice v polských přístavech Gdynia a Štětín musejí jít do likvidace. Musejí rozprodat svůj majetek a tím vrátit neoprávněně přijatou státní pomoc v hodnotě několika miliard eur. Po čtyřletém vyšetřování o tom rozhodla Evropská komise.
Polská vláda a Evropská komise dosáhly kompromisu ohledně privatizace loděnic v Gdyni a Štětíně. Komise požadovala jejich odprodej, jinak by musely vrátit státní dotace, což by znamenalo jejich zánik.
Dobré zprávy nepřinese z Bruselu polský ministr pro fond národního majetku Alexander Grad. Komisařka pro hospodářskou soutěž Neelie Kroesová mu totiž oznámila, že plán restrukturalizace polských loděnic není dobrý. Navrhne Evropské komisi, aby ho zamítla. Pro loděnice by to znamenalo vrátit stamiliony státní pomoci. A to by způsobilo jejich totální bankrot.
Polsko přivítalo rozhodnutí Evropské komise o prodloužení termínu na privatizaci loděnic ve Štětíně a Gdyni. Vláda má dva měsíce na to, aby komisi předložila smlouvy s budoucími majiteli, jinak budou loděnice muset vrátit miliardové dotace, a to by znamenalo jejich krach.
Evropská komise pravděpodobně poskytne Polsku poslední odklad na zprivatizování loděnic v Gdyni a ve Štětíně. Pokud to vláda ani tentokrát nestihne, loděnice budou muset vrátit miliardové dotace, což by znamenalo jejich bankrot.