logo

|Kristýna Guryčová |Zprávy z domova

10 nejdražších log měst. Radnice za unikátní vizuály platí statisíce

Nový vizuální styl Liberce za 315 000 korun, který místní radnice představila před necelými dvěma týdny, vyvolal rozporuplné reakce mezi laickou i odbornou veřejností. Rozruch vzbudilo hlavně logo města, kterému dominuje malá stříška u písmene L. Především na sociálních sítích odpůrci diskutovali o vysoké ceně i jednoduchosti návrhu. Zpravodajský web Českého rozhlasu proto připravil přehled 10 nejdražších městských vizuálů. Liberec v něm na přední příčky zdaleka nedosáhl. Uvedené ceny jsou za jednotný vizuální styl měst – včetně loga, grafického manuálu a licenčního užívání.

|Vojtěch Berger |Zprávy ze světa

Slavnostní uvedení slovenského předsednického loga bylo drahé, tvrdí tamní média

Od 1. července se pomyslným druhým středem Evropské unie stane Bratislava. Slovenské předsednictví v Radě EU nebude mít lehkou agendu. Začne těsně po britském referendu o takzvaném Brexitu, a ovlivní ho i pokračující migrační krize. Šesti měsícům slávy ale na Slovensku předcházejí domácí spory. Třeba o podobu loga, kterým se země bude celý půlrok prezentovat.

|Simona Bartošová, Marie Machytková |Zprávy ze světa

Americký instalatér žaluje autobazar. Pick-upem s logem jeho firmy jezdí islamisté

Americký instalatér čelil výhružkám a urážkám kvůli svému bývalému služebnímu automobilu. Pick-up s logem jeho firmy před více než rokem prodal autobazaru. Vozidlo i s nálepkou společnosti ale zřejmě doputovalo až k radikálům na Blízký východ a začalo se objevovat na jejich propagačních snímcích. Majitel firmy teď proto po bazaru žádá odškodné v přepočtu asi 25 milionů korun.

|Tea Veseláková |Zprávy ze světa

Loga inspirovaná indiány by mohla brzy zmizet ze sportovních týmů i škol v USA

Ve Spojených státech znovu ožila žhavá debata o tom, jestli by sportovní týmy měly mít jména, loga nebo maskoty inspirované domorodými obyvateli, tedy americkými indiány. Právě tato tematika je oblíbená nejen mezi profesionály, ale i u školních sportovních mužstev. Právě těm teď chce německý výrobce sportovního oblečení Adidas se změnou pomoct.

| ČRo |Technologie

Google shodil patku a zjednodušil tvar. Nové logo má jít s dobou

Internetový gigant Google mění po dvou letech své logo. Americká společnost vsadila na nový druh bezpatkového písma a zjednodušený vizuální styl implementovala do všech forem svého loga– chce se přizpůsobit rozšiřujícímu se spektru platforem, skrze které uživatelé vyhledávač a jeho aplikace používají. Základem zůstaly čtyři tradiční barvy: modrá, červená, zelená a žlutá.

Úřad vyhodnocuje další předávání zabaveného oblečení pro charitu

|Vladimír Kroc |Zprávy z domova

Projekt, kdy se padělané oblečení zabavené celníky po odpárání falešného loga posílalo na charitu, narazil. Jak píší Hospodářské noviny, náměstek Úřadu pro zastupování státu ve věcech majetkových (ÚZSVM) zjistil, že cena jednoho trika, ze kterého padělané značky párali vězni, se vyšplhá až na 400 korun. Stát přitom ročně zabaví zboží zfalšovaných značek v hodnotě až 1,5 miliardy korun.

Brusel chce na krabičkách cigaret větší varování před škodlivými následky

|Pavel Novák, Ondřej Houska, Veronika Sedláčková, Kristina Winklerová |Zprávy ze světa

Kuřáky zřejmě čekají velké změny. Z cigaret by měla na návrh Evropské komise zmizet velká loga značek, tři čtvrtiny krabičky by namísto nich pokrývalo varování před zdravotními riziky kouření. Brusel zároveň prosazuje zákaz prodeje cigaret s příchutí a takzvaných slimek. Opatření má odradit především nové kuřáky.

| mta, Petr Sehnoutka |Zprávy z domova

Podvodné firmě už naletěly desítky majitelů ochranných známek

Podnikatelé pozor! Až vám do schránky dorazí dopis od "Agentury pro ochranné známky" s tím, že máte za obnovení ochrany svých značek a log zaplatit 15 tisíc korun, papír raději hoďte do koše. Nejde totiž o žádný oficiální úřední dokument. Tato společnost vymyslela způsob, jak z firem dostat šestinásobek běžné ceny za obnovení ochranné známky, i když přitom ze zákona nic takového dělat nemůže, a peníze tak přijdou vniveč. Vše přitom na první pohled vypadá docela nevinně.

|Patricie Polanská, Martina Mašková, pir |Zprávy z domova

Česká republika bude mít nové destinační logo

K nalákání turistů do země slouží různé postupy, podle agentury Czechtourism by jedním z nich měla být i změna příliš konzervativně vypadajícího destinačního loga České republiky. Proto vyhlašuje soutěž na jeho novou podobu a právě dnes vyhlásí kritéria soutěže. Nové logo by mělo lépe odpovídat image Česka jako přátelské a rozmanité země.