logopedie

|Olga Štrejbarová |Člověk

Logopedové si zvykají na nový problém, děti se neumějí vyjádřit

Logopedové už neučí jen R, Ř a neodnaučují šlapání na jazyk. S přílivem počítačů - a odlivem času rodičů - děti neumějí mluvit. Dát dohromady větu je pro ně často větší problém než poskládat na počítači tu nejsložitější skládačku nebo splnit matematický úkol.

|Klára Bílá |Zprávy z domova

Zahrada u školy v pražských Bohnicích učí děti správně mluvit

Mezi čtyřmi stěnami ve školní třídě děti žížalu nepotkají. Může se jim ale připlést do cesty na barevné cestě nebo u domečku se zrcadlem a ústy. Právě tam se malí školáci učí správně mluvit. Dobře navržená školní zahrada je prostorem pro hru, kreativní výuku, nabízí ale i kontakt dětí s přírodou, který má vliv na jejich rozvoj. Třeba jako ta u Církevní školy Don Bosco v Praze-Bohnicích, kterou učitelé využívají k výuce výslovnosti.

|Blanka Mazalová |Regiony

Na olomoucké pedagogické fakultě vznikne unikátní logopedická laboratoř

V Česku ojedinělá logopedická laboratoř se špičkovým vybavením vznikne v dostavbě olomoucké pedagogické fakulty. Studenti a učitelé ji začnou využívat už letos na podzim. Vedení školy si od ní slibuje významný posun ve vědecké činnosti. Do bádání zejména v oblasti poruch výslovnosti se zapojí hlavně studentky jednooborového studia logopedie, které je v Česku ojedinělé. Zařízení poslouží i při výuce.

| mta, Klára Bílá |Zprávy z domova

Mluva dětí se zhoršuje. Změnit to má více logopedie ve školkách

Podle stížností a nářku učitelů se nabízí otázka: budou další generace vůbec mluvit bezchybně? Pedagogové z prvního stupně základních škol si totiž ministerstvu školství stěžují na zhoršenou mluvu dětí. Úřad i kantoři proto doporučují, aby se školky zaměřily více na logopedickou prevenci.

|Klára Bílá |Zprávy z domova

Mateřské školy se zaměří na výslovnost dětí

Vedení mateřských škol by v příštím školním roce mělo dát větší důraz na logopedickou prevenci u dětí. Tak to doporučuje ministerstvo školství ve svém materiálu na další rok. Pedagogové by se také měli u předškoláků soustředit na rozvoj matematické a čtenářské gramotnosti.