marketing

|Jakub Kanta, VM |Ostatní sporty

NBA ustoupila reklamám na dresech. Šéfové je obhajují, fanoušci chtějí spálit

Dlouho platí, že dresy v severoamerických profesionálních soutěžích nesou pouze logo soutěže, popřípadě týmu a jeho název. Jenže vedení basketbalové NBA totiž jako první povolilo svým týmům umístit od příští sezony na dresy i malé reklamy. Některé z nich už toho využily a například Brooklyn v nich vstoupí už do příštího ročníku.

|Simona Bartošová, Jan Beneš |Ekonomika

Úspěch na olympiádě může sportovcům přinést vysoké výdělky. Díky reklamě

Výhrou na olympijských hrách se pro sportovce otevírá možnost, jak si vydělat další peníze. Získáním medaile se stávají středem zájmů marketingových a reklamních firem. A když je sportovec hodně úspěšný, může mít jenom z prodeje svého jména nebo obličeje milionové zisky. Aktuálně úspěch slaví zejména čeští biatlonisté.

|Vladimír Kroc, Martina Mašková, pir |Člověk

Podle studie dávají voliči přednost kandidátům s hlubším hlasem

Voliči dávají přednost politickým kandidátům s hlubším hlasem, ať je kandidátem muž nebo žena. Tvrdí to americká studie zveřejněná v britském časopise Proceedings of the Royal Society B. Vědci nechali nahrát ženské a mužské kandidáty větu „Vyzývám vás, abyste zvolili mě.“ Nahrávku vědci digitálně upravili, hlasy položili níž nebo výš oproti původní verzi. Poté skupiny žen a mužů rozhodly, že by zvolily kandidáta s níže položeným hlasem.

|Vojtěch Berger |Zprávy ze světa

Řecká dluhová krize je zajímavým marketingovým potenciálem

Dluhová krize přinesla obyvatelům Řecka nepěkné renomé. V očích řady Evropanů si Řekové dlouho žili nad poměry, jenom seděli u moře a ze svých vysokých důchodů si kupovali jedno frappé za druhým. Bez ohledu na to, jestli je to pravdivý obrázek nebo ne, řecké téma získalo zajímavý marketingový potenciál. Uvědomily si to třeba i některé agentury na Slovensku. A ve slovenských reklamách se Řecko objevuje častěji, než by se dalo čekat.

|Roman Chlupatý, Jan Piroch |Ekonomika

Neuromarketing pomáhá obchodníkům odhadnout potřeby zákazníka

Maloobchodníci v Česku jsou nadále pod tlakem, jejich pozice se ale postupně lepší. Potvrzují to i nejnovější statistiky. Podle nich se maloobchodní tržby v dubnu meziročně zvýšily o 2,7 procenta. Tahounem přitom byli opět prodejci aut. Mnozí další pokulhávají. Mohla by jim ale pomoci technika neuromarketingu, při které se sleduje mimo jiné i mimika těla a reakce zorniček potenciálního zákazníka na nabízené produkty.

|Marián Vojtek, Václav Sochor |Ekonomika

Festival PIAF: Nabité dva dny, hvězdy reklamy a nové soutěžní kategorie

V pražském Veletržním paláci a v podzemí Národní galerie vrcholí 2. ročník mezinárodního reklamního festivalu PIAF. I letos je plný hvězd. Předsedou poroty je dlouholetý šéf agentury Leo Burnett Michael Conrad, z Izraele přiletěl Gideon Amichay, spoluzakladatel legendární agentury Shalmor Avnon Amichay, a z Londýna obávaný "rozhodčí" reklamního světa Donald Gunn.