„Příklady ze Slovenska i dalších států ukazují, že to nepřináší větší rizika, nýbrž naopak snížení počtu vážných nehod způsobených začínajícími řidiči,“ uvedl v rozhovoru pro Radiožurnál Martin Kupka.
Rychlejší spojení Prahy a Českých Budějovic, konec výluk na koridoru u Brna, ale taky dražší jízdné. To jsi změny, které přináší nové jízdní řády na železnici.
Portál by měl umožnit nahlížení do karty řidiče, údajů o přestupcích nebo o zákazech řízení či o profesní způsobilosti. Podobné možnosti nabízí i pro plavbu nebo letectví, včetně přihlášek na zkoušky.
Ukrajinští uprchlíci, kteří po ruské vojenské agresi dostali ve státech Evropské unie dočasná víza a už odjeli zpět do vlasti, se před nadcházející zimou budou moci vrátit do unijních zemí.
Kupka požádal Úřad pro civilní letectví o předložení nezbytných informací v případu soukromého pilota, který dostal za hašení požáru v Hřensku bez potřebných dokumentů pokutu sto tisíc.
„Zřejmě tady je varovný signál, že lidé s radikálnějšími požadavky mají lepší síť, dokážou lidi lépe namotivovat a oslovit, aby na náměstí dorazili,“ říká sociolog Nikola Hořejš.
Peníze odebrané energetickým společnostem plánuje vláda využívat na podporu zranitelných skupin obyvatel a podniků nebo na financování úsporných opatření.
Martin Kupka v neděli v Otázkách Václava Moravce řekl, že nechce aby České dráhy zdražily více než kolik je meziroční inflace. Dráhy přitom letos v prvním pololetí hospodařily se ztrátou 931 milionů.
Podle středečního vyjádření ministra financí Zbyňka Stanjury (ODS) by sněmovna mohla návrh schvalovat ve zrychleném režimu ve stavu legislativní nouze v pátek.
Tolerance by platila pouze pro vymezené úseky vodních cest, kde nehrozí velký provoz. Zároveň se bude vztahovat pouze na vůdce malých plavidel bez motoru.
Rekonstrukce české železnice se zpožďují a prodražují, přesto chce vláda proměnit dráhy na vysokorychlostní tratě. Debatují o tom ministr Martin Kupka (ODS) a zástupce spolku VRTáci.
Plánovaná studie má zhodnotit ekonomické a ekologické aspekty případného splavnění Odry v českém pohraničí do Polska. Podle ministra dopravy Martina Kupky má určit, jestli do projektu investovat.
Jak se města potýkají s velkým množstvím aut, rozebírá Mf Dnes. Nebo že budou vysokorychlostní tratě stát Česko víc, než se předpokládalo. Více ve výběru z médií.
Bývalý ministr průmyslu a obchodu Karel Havlíček (ANO) vládu kritizoval za to, že nenakoupila plánované zásoby plynu do hmotných rezerv, Kupka argumentoval vysokou cenou.
Nový šéf drah uspěl ve výběrovém řízení, do kterého se přihlásilo celkem 11 uchazečů. Ty posuzovala výběrová komise, která dozorčí radě nakonec doporučila Krapince.
„Stupňujeme opatření proti ruské agresi na Ukrajině. S platností od půlnoci uzavíráme pro všechna letadla ruských dopravců vzdušný prostor nad ČR,“ řekl český ministr dopravy Martin Kupka (ODS).