„Z dat, která jsme shromáždili za šest měsíců, jsme podle nejpřísnějších kritérií – pokud je někdo poruší, tak dochází k zásadní chybě, anebo přímo podvodu – zaznamenali dvě procenta.“
Rozhodnutí odebrat Kalifornii právo určovat vlastní limity pro emise automobilů zřejmě povede k rozsáhlé soudní bitvě. Kalifornie již slíbila, že podnikne právní kroky, aby toto rozhodnutí zvrátila.
Na jaře 2017 německé úřady v souvislosti s emisním skandálem zahájily trestní vyšetřování některých zaměstnanců Daimleru kvůli podezření z podvodu a klamavé reklamy.
Šéf Volkswagenu označil testování účinků emisí na opicích a lidech za neetické a zahanbující. Volkswagen, Daimler a BMW financovaly tyto testy v uplynulých letech ve Spojených státech a Německu.
Škodlivost automobilových emisí se v minulosti netestovala jen na opicích, ale dokonce i na lidech. Testy údajně dělala instituce založená německými automobilkami Volkswagen, BMW a Daimler.
Tisícovka emisních stanic měla nově ukládat fotografie a postup měření emisí do online databáze ministerstva dopravy. Resort ale tuto povinnost na poslední chvíli posunul na leden příštího roku.