Konsorciu firem se nelíbí provázání znaleckého ústavu s pražskými politiky, městskými firmami i třeba konkurenční firmou Metrostav a její dceřinkou Subterrou.
Stavba linky D začala v roce 2022 v úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova. Navazovat má úsek z Olbrachtovy na Nové Dvory, kterého se týká diskutovaný tendr.
Podle advokáta Dalibora Franze brání jeho klientovi Milanu Bíbovi v účasti na jednání jeho zdravotní stav. Soud proto projednávání kauzy opět odročil – tentokrát na květen.
Podle žalobce chtěl Sovák za peníze ovlivňovat soudní rozhodnutí a své služby měl skrze známé nabízet také firmě Metrostav, jejíž rozsudek nabízel „ohnout“ za 50 až 150 milionů korun.
Důvodem k rozhodnutí bylo to, že podle úřadu v dokumentaci vítězného sdružení chyběly doklady prokazující zkušenosti některých členů odborného personálu.
Jak zjistil server iROZHLAS.cz, spis přistál u soudce Libora Holého. Ten se s případem korupce v justici nebude potýkat poprvé. Už v minulosti vynášel rozsudek nad obžalovaným žalobcem Suchánkem.
„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
„Je to největší zakázka na stavební práce. Očekávali jsme, že taková zakázka bude provedena transparentně,“ kritizuje pro Český rozhlas generální ředitel firmy Vanci Martin Borovka.
Mlsna tak dal za pravdu argumentům z rozkladu dopravního podniku, který se bránil, že zmiňované námitky jsou účelové a na mnohamiliardovou soutěž neměly žádný vliv.
Jak upozorňují serverem iROZHLAS.cz oslovení odborníci, trest cílil jen na Metrostav, a. s., a jeho dceřinou firmu Metrostav Infrastructure. Ostatní společnosti z koncernu mohou zakázky získávat dál.
Představenstvo pražského dopravního podniku schválilo vítěze tendru na druhý úsek metra D. Uspělo sdružení vedené firmou Subterra z koncernu Metrostav s cenou téměř 30 miliard korun bez DPH.
Konsorcium firem Porr-Vinci-Marti zaslalo dopis adresovaný členům dozorčí rady dopravního podniku. V něm městské firmě hrozí právními kroky a varuje před tím, aby skupinu z tendru „účelově“ vyloučila.
Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík už dříve připustil, že dojde v celém projektu zcela jistě ke zpoždění. Jak velké bude a jaké budou jeho náklady, si ale netroufl odhadovat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl na poslední chvíli podané námitce dceřiné firmy Metrostavu a zrušil zakázku na druhou část metra D.
Justice se musí vypořádat se třemi stížnostmi, které podal obžalovaný bývalý soudce Zdeněk Sovák, jeho známý Milan Bíba a taky Bíbova někdejší partnerka Charlotte Mulénová.
Rath, Kottová a její manžel Petr Kott si podle soudu na přelomu let 2011 a 2012 domlouvali úplatky za zmanipulování tendrů ve Středočeském kraji za stovky milionů korun.
Podle mluvčího Městského soudu v Praze Adama Weniga by výměna předsedy senátu neměla způsobit v řešení kauzy výrzanou prodlevu. „Jde o postup předpokládaný zákonem,“ říká pro server iROZHLAS.cz.
„Každý, kdo zná Josefa Středulu a jeho dlouhodobé postoje, rozhodně musel očekávat, že ani agent StB, ani rozvědčík vojenského zpravodajství nemůže být podpořen,“ říká Středula.
Ústřední trojicí druhé větve kauzy byli, stejně jako v první části případu Rath, bývalá ředitelka kladenské nemocnice Kateřina Kottová a její manžel Petr Kott.
Pauza pro Metrostav. Jak velkým trestem je pro firmu stopka na veřejné zakázky? Může ji úplně položit? A jak se vůbec Metrostav zapletl do korupce v kauze Davida Ratha?
Předseda senátu Alexander Károlyi ve čtvrtek vyhověl žádosti některých obhájců na doplnění dokazování. Soud si podle něj chce zejména vyslechnout znalecký posudek.