Jednotlivé díly Boženy průměrně sledovalo 1,64 milionu lidí, tedy více než třetina těch, co měli v danou dobu zapnutou televizi. Nejsledovanější přitom byla nedělní finální epizoda.
„Vyhýbat se zobrazování sexu by na čtyři díly nestačilo. Božena Němcová lásku vyhledávala, byla svobodomyslná,“ říká herečka Aňa Geislerová v rozhovoru pro Radiožurnál.
„Myslím, že jsme podcenili fenomén Boženy Němcové,“ říká o úspěchu nové televizní minisérie o nejznámější české spisovatelce režisérka Lenka Wimmerová.
„Na první básni Němcové měl maximální zásluhu. Motivoval ji, aby ji vydala v Květech. Pomáhal jí s češtinou. Možná jí dal první impuls, že ta práce má smysl,“ tvrdí Nebeského praprapravnučka.
V titulní roli se ve čtveřici filmů vystřídají Anna Kameníková s Aňou Geislerovou. Podle ní diváci poznají spisovatelku z úhlu, který není „úplně všebořící“, ale rozhodně je překvapivý.
Mohutná exploze, která 26. dubna 1986 v 1.23 ráno otřásla jadernou elektrárnou Černobyl, mohla představovat katastrofu nepředstavitelných rozměrů. Nestalo se tak díky oběti tisíců žen a mužů.
26. duben 1986. Je hluboká noc. Ukrajinské město Pripjať už skoro spí a téměř 50 tisíc obyvatel ani netuší, co se právě odehrává jen několik kilometrů od jejich domovů.
V nové minisérii s názvem Ostré předměty se protíná typický sarkasmus autorky Zmizelé s barevnou paletou a hudební stylizací režiséra loňského televizního hitu Sedmilhářky.
V Bučině od roku 2011 nikdo nebydlí. Nelze se proto příliš divit, proč si ji Jan Stehlík vybral jako místo činu pro svou kriminální minisérii, kde strůjcem dvojnásobné vraždy může být nakažené zvíře.
Dávno předtím, než zavedla povinnou školní docházku a stala se tou majestátní ženou ze všeobecně známých podobenek, byla Marie Terezie mladou dívkou s úplně jinými problémy.