Podle ministra dopravy se Evropa nemůže uzavřít před čínskou konkurencí, byť je často neférová oproti podmínkám, které mají tuzemské automobilky. Čínská vláda vydává masivní vládní podporu inovacím.
Když se snižování rychlosti loni ve Walesu zavádělo, tak vláda tvrdila, že nečeká, že všichni motoristé opravdu začnou jezdit pomaleji, ale každé snížení rychlosti se prý počítá.
„Pomohlo by i uvolnění pravidel pro zaměstnávání pracovníků ze zemí mimo Evropskou unii, o kterém se mluví dlouhodobě,“ popisuje ředitel Institutu silniční dopravy ČESMAD Tomáš Bicera.
Podle údajů ministerstva dopravy se povinnost absolvovat technickou kontrolu nově týká zhruba 45 tisíc historických aut. Do poloviny září ji absolvovaly přibližně dvě desítky z nich.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
Už letos mělo Ředitelství silnic a dálnic začít stavět obchvat Dasného a Češnovic na Českobudějovicku. Projekt, na který místní lidé čekají desítky let, se teď ale kvůli nedostatku peněz zastavil.
Od prvního července se vlaky po několika letech vrátí do původní trasy, cesta z Prahy do Brna ale potrvá o několik minut déle než před miliardovou rekonstrukcí a výlukou.
Jde o jeden ze sedmi tzv. ambiciózních českých projektů, které vznikají s podporou Evropské kosmické agentury. Dva mikrosatelity budou analyzovat složení vesmírných nerostů přímo na oběžné dráze.
Česko prošvihlo šanci urychlit výstavbu dálnic za peníze z EU, jako to dokázalo Polsko. „Bez investic v dopravě a energetice nebudeme ekonomicky růst,“ varuje ministr dopravy Martin Kupka.
Ministerstvo školství škrty vnímá spíše nevěřícně. „Částka není návrhem ze strany ministerstva školství. Jde patrně o první verzi návrhu rozpočtu ministerstva financí,“ uvedla mluvčí Aneta Lednová.
Dopis popisuje události na palubě vládního speciálu tak, jak se z pohledu pěti podnikatelů odehrály. Mimo jiné také uvádí, že nezaznamenali výkřik ani prudkou reakci ze strany pracovnice kontroly.
Místo hlasitých rozjezdů a emisí z dieselových lokomotiv chystá Správa železnic elektrifikaci dalších stovek kilometrů tratí v Česku. Pro cestující by to znamenalo zkrácení doby jízdy.
Evropa se poslední dny soustředila na to, jak prodloužit život autům se spalovacími motory. Přitom chce omezit vypouštění skleníkových plynů do atmosféry na polovinu do roku 2030.
„Je možné, že podpoříme občany, aby tady mohla být bytová zástavba. Na konečné vyjádření úřadů čekáme nejen my, ale i vlastníci pozemků,“ říká starosta obce na Břeclavsku.
Ministr dopravy Martin Kupka uvedl, že rozhodnutí o budoucnosti mostu by mělo být představeno do konce tohoto roku. Podle Správy železnic se většina kolokvia shodla, že stav lze označit za „špatný“.
Kupka řekl, že v této věci bude Česko postupovat společně s Německem. Uvedl také, že Praha i Berlín považují stávající návrh chystané unijní emisní normy Euro 7 za nerealistický a nepřijatelný.
„Chceme se do budoucna víc zaměřit na to, aby, jak co se týče policejních kontrol, tak co se týče postihů, platilo, že na alkohol za volantem Česko posvítí,“ uvedl pro Radiožurnál Martin Kupka (ODS)
Ačkoliv nejlépe ohodnocený ředitel pracoval na ministerstvu vnitra, nejvýše ohodnocení náměstci a ředitelé odborů působili v loňském roce pod Martinem Kupkou.
Ministerstvo dopravy uvedlo, že čelilo DDoS útoku, kvůli kterému byl jeho web zhruba na 105 minut nedostupný. Stejnou příčinu uvedlo jako pravděpodobný důvod výpadku svého webu i ministerstvo financí.
„Příklady ze Slovenska i dalších států ukazují, že to nepřináší větší rizika, nýbrž naopak snížení počtu vážných nehod způsobených začínajícími řidiči,“ uvedl v rozhovoru pro Radiožurnál Martin Kupka.
Vláda ve středu projedná významnou změnu bodového systému řidičů. Nově například zavádí pouze tři skupiny trestných bodů nebo možnost řídit auto od 17 let pod dohledem či řidičský průkaz na zkoušku.