ministerstvo dopravy

Nejnovější zprávy

|Pavla Firbacherová |Zprávy z domova

Technická správa komunikací je stále bez dotací. Ministerstvu neodeslala dokumentaci k zakázkám

Pražská Technická správa komunikací (TSK) stále nedostává státní dotace. Před dvěma týdny je zmrazilo ministerstvo dopravy. Reagovalo tak na zásah kriminalistů v organizaci. Ti prověřují zhruba třicet veřejných zakázek, které se týkají například modernizace technologií v Těšnovském tunelu nebo systému řízení křižovatek.

|Pavel Polák |Ekonomika

Hamburk nabízí Česku výměnu přístavu. Žádá ale sedminásobný nájem

Česká republika má v Hamburku přístav, který už řadu let chátrá. Město by chtělo tento areál využít pro developerské projekty. Proto nabídlo Česku před rokem a půl v jiné části hamburského přístaviště území, které je i z českého pohledu lepší a dopravně dostupnější. Ovšem oproti původní dohodě teď Hamburk požaduje sedminásobek dojednaného nájemného. S tím české ministerstvo nesouhlasí.

|Lucie Vopálenská, ČRo Plus |Ekonomika

Koncepce dopravy je slohové cvičení, tvrdí expert. Vysokorychlostní vlaky jsou jen chimérou

Vláda bude ve středu projednávat koncepci nákladní dopravy pro roky 2017 až 2023 s výhledem do roku 2030. Dokument přitom stanovuje prioritní železniční i silniční stavby a měl by navrhovat řešení některých současných problémů. Podle Petra Šlégra z Centra pro efektivní dopravu jde ale spíše o „slohové cvičení“, které příliš inovací nepřinese.

|Matěj Skalický |Zprávy z domova

Ministerstvo plánuje nové úseky dálnic, dopravní revoluci čekají v Hradci

Ministerstvo dopravy chce příští rok rozestavět desítky kilometrů nových dálnic. Pokud úředníci seženou potřebná povolení, začnou stavaři pracovat na zhruba dvaceti úsecích. Například na prodloužení dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů nebo na dálničním obchvatu Zlína. Po dlouhých letech čekají velké změny také obyvatele Hradce Králové.

|Vojtěch Koval, Luděk Hubáček |Ekonomika

007KRTEK nebo BATM0BIL. Za SPZ na přání utratili lidé přes 40 milionů korun za necelý rok

Ministerstvo dopravy vydalo za necelý rok přes čtyři tisíce registračních značek na přání. Největší zájem o ně je v největších městech. Na začátku roku kvůli nim stáli lidé i několikahodinové fronty. Za SPZ s vlastním sloganem zaplatíte na jedno auto 10 tisíc korun. Lidé za ně utratili už přes 40 milionů korun. Nejvíce se je lidé kupují v Praze, Brně a Ostravě.

| ČRo |Zprávy z domova

Okolí Prahy, Plzně, Berouna či Olomouce, na 11 úsecích nebude nově potřeba dálniční známka

Od roku 2017 nebudou muset majitelé osobních aut kupovat dálniční známku pro jízdu po některých úsecích dálnic. Ministerstvo dopravy vybralo 11 dálničních úseků, kde auta do 3,5 tuny nebudou za průjezd platit. Oznámil to dnes ministr dopravy Dan Ťok (za ANO). Bude se jednat hlavně o obchvaty velkých měst. Ty teď lidé bez známky musí objíždět po silnicích nižších tříd.

| sva |Zprávy z domova

Hrozí zavření klíčových silnic. Protahujete zkušební provoz, vytýká ministerstvu soud

Před ministerstvem dopravy se otevírá závažný problém. Správcům českých silnic a železnic totiž hrozí, že budou muset dočasně uzavřít některé klíčové komunikace – například nedávno dokončené úseky dálnic, zánovní železniční koridory nebo třeba Pražský okruh. Konkrétně jde o stavby, které jsou v takzvaném zkušebním provozu déle než tři roky a stále mají tak vážné vady, že je stavební úřad nemůže zkolaudovat. Nejvyšší správní soud totiž rozhodl, že zkušební provoz delší než tři roky je neúměrně dlouhý.

|Jana Čermáková |Ekonomika

Ministr Ťok vyjednal peníze na 10 klíčových dopravních staveb. Celkem pět miliard

Ministerstvo dopravy dostane ze státního rozpočtu navíc další miliardy oproti původnímu plánu: tři miliardy korun ještě letos a další dvě příští rok. Peníze použije k zahájení deseti projektů, na které dostalo Česko výjimku od Evropské unie. Může je začít stavět bez toho, aby bylo nutné opakovat posudky vlivu na životní prostředí.

| sva |Zprávy z domova

Bodový systém má trhliny. Postihu ročně uniknou tisíce řidičů, mnozí opakovaně

Česká pravidla pro řidiče nejsou ani zdaleka dokonalá. A mnozí šoféři toho využívají: naučili se totiž velmi efektivní kličky, jak předpisy obcházet. Díky nim každý rok bodům, pokutám i zákazům řízení uniknou tisíce šoférů. Mnozí z nich se navíc postihu vyhýbají opakovaně. A úřady – navzdory průběžně zpřísňovaným vyhláškám – jsou na ně krátké.