Policisté případ údajné korupce v souvislosti s výběrem auditora mýtného systému odložili koncem února. Server iROZHLAS.cz nyní získal protokol, v němž svůj postup zdůvodňují.
„Policejní orgán tuto věc odložil. Dospěl k závěru, že nejde o podezření ze spáchání trestného činu,“ řekl Aktuálně.cz Jan Lelek, vedoucí Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 1.
Důvod zrušení s odkazem na neveřejnost přípravného řízení neuvedl. Janoušek obvinění odmítá, podle něj je absurdní, důkazně nepodložené a založené výlučně na tvrzeních bývalého ministra dopravy.
Kárná žaloba chybně uvádí jako termín schůzky leden a jako lokalitu „blíže nezjištěné místo v prostorách restaurace“. Oba se ale sešli 1. února v restauraci Lebeda ve Špindlerově Mlýně.
Část opozice připomněla někdejší předvolební billboard ANO z doby, než se hnutí dostalo do vlády, s tváří šéfa ANO Babiše a výrokem, že stát řídí nemehla.
Mezi hlavní opatření patří legislativní změny jako úprava trestů za dopravní přestupky, včetně úpravy bodového systému. Další změnou by mohl být vznik rehabilitačního programu pro recidivní řidiče.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík jmenoval nového šéfa Ředitelství silnic a dálnic. Stal se jím Radek Mátl, který byl dosud pověřen řízením této organizace. A předtím zastával post šéfa úseku výstavby.
„Za tendr je zodpovědný ministr. Kdo jiný než ministr má za něj odpovídat, když řídí ministerstvo?“ říká k tendru na mýto poslanec ANO a expert na dopravu Milan Feranec. V té době šlo o Dana Ťoka.
Nulová sazba mýta na silnicích první třídy asi nebude. Podle ministra dopravy Vladimíra Kremlíka (za ANO) by její zavedení zpochybnilo mýtný tendr. Ministr to uvedl na svém twitterovém účtu.
Zvůli ze strany státních úřadů nebude justice tolerovat. Tato povzbuzující zpráva přišla z Brna od Krajského soudu, který rozhodl v případu soutěže o správu mýtného systému na léta 2020–2029.
Nový šéf ŘSD Pavol Kováčik dosud působil jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury a na ministerstvu byl členem expertního týmu pro přípravu projektu PPP na dálnici D4.
Prezident Miloš Zeman jmenuje Vladimíra Kremlíka (za ANO) ministrem dopravy k 30. dubnu. Kremlík ve funkci vystřídá nejdéle sloužícího ministra dopravy Dana Ťoka.
Pro většinu oslovených odborníků, bylo jméno nového ministra velkou neznámou. Ti, kteří jej znají, ho označili za schopného manažera, který by měl být být schopný ministerstvo rozhýbat.
„Myslím si, že (Ťok) udělal velký kus práce, pokud jde o zahajované stavby,“ řekl Zeman. Očekává, že ministryně průmyslu se ke svému odvolání vyjádří co nejdříve.
Prezident Miloš Zeman se ve čtvrtek zastal ministra dopravy Dana Ťoka za ANO. Podle hlavy státu je ještě potřeba dát mu určitou šanci. Naopak kritizoval šéfa ředitelství silnic a dálnic Jana Kroupu.
Stavba nových dálnici je příliš pomalá, doléhá kritika na ministra dopravy Dana Ťoka (za ANO). Ten ale argumentuje, že nemůže být hodnocen za neotevírání staveb, které někdo před ním ani nezahájil.
„Další snahou je, aby od začátku další sezony nastoupil nový dodavatel, který bude schopen pokračovat ve stavebních pracích, aby se ten úsek dal dohromady,“ uvedl ministr.
Ředitelství silnic a dálnic chce uložit sdružení firem, které D1 v úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, sankce v hodnotě 30,7 milionu korun. Další mají následovat.
Problémový úsek dálnice D1 na Vysočině se podle ministra opravy Dana Ťoka okamžitě rozšíří, aby vznikl plnohodnotný pruh a úsek se dal dobře udržovat. Svodidlo se posune o metr až metr a půl dopředu.
Ministr dopravy v demisi Dan Ťok zvažuje konec vládního angažmá. Rozhodnutí oznámí do konce týdne. Je třetím šéfem resortu stávající vlády v demisi, který nechce zasednout v případném novém kabinetu.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil tendr na výběr mýtného od roku 2020. Rozhodnutí se nelíbí ministru dopravy Danu Ťokovi. Ve Dvaceti minutách Radiožurnálu potvrdil, že se resort odvolá.