mýtný systém

Praha| |Petr Holub |Komentáře |Komentář

Mýto jako antická tragédie

Stává se, že některé současné události připomínají antickou tragédii. To je také případ veřejné soutěže na provozovatele mýta, která má za sebou další dějství.

ÚOHS zastavil šetření, ve kterém zkoumal prodloužení smlouvy na výběr mýta

| ČTK, ČRo |Zprávy z domova

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zastavil šetření, ve kterém zkoumal záměr státu prodloužit o tři roky smlouvu na provoz mýtného systému se společností Kapsch bez výběrového řízení. Tím, že nebylo ještě zahájeno zadávací řízení ani podepsána smlouva, nemůže ÚOHS zahájit správní řízení. Vyplývá to z odpovědi úřadu na dotazy ČTK. Informaci už dříve přinesl také deník Neovlivní.cz. Rozhodnutí vlády prodloužit s Kapschem bez tendru smlouvu v červenci u ÚOHS napadlo Hnutí Starostové a nezávislí (STAN), současně podalo podnět i k Nejvyššímu státnímu zastupitelství.

| ČTK, Český rozhlas, Lenka Jansová |Zprávy z domova

Vláda schválila prodloužení správy mýta. Kapsch od státu dostane šest miliard za tři roky

Vláda v pondělí schválila tříleté prodloužení smlouvy na provoz mýtného systému se společností Kapsch. Během této doby má stávající dodavatel získat bez výběrového řízení od státu zhruba šest miliard korun, řekl ministr dopravy za hnutí ANO Dan Ťok. Úřad nyní může s firmou začít vyjednávat o detailech.

| ČTK, ČRo |Zprávy z domova

Výběr mýta možná přístí rok skončí, přiznalo poprvé ministerstvo dopravy

Ministerstvo dopravy chce předložit vládě krizový návrh, aby prodloužila smlouvu na provoz mýtného systému s firmou Kapsch bez výběrového řízení. Resort v předkládací zprávě poprvé připustil, že mýtné zřejmě nebude možné od začátku příštího roku vybírat. Stát by tak mohl přijít měsíčně o stovky milionů korun. Podle odborníků hrozí, že dálnice v Česku zaplaví kamiony.

|Eva Kézrová |Zprávy z domova

Zakázku na budoucnost mýtného systému v Česku chce řešit šest společností

Šest zájemců se přihlásilo do tendru na manažera, který má zodpovídat za budoucnost mýtného systému v Česku. Jeho hlavním úkolem bude říct, jestli mají dopravci platit i na silnicích nižších tříd, nebo jestli zůstane současný stav. Teď se vybírají poplatky jen za jízdu po hlavních tazích. Ministerstvo dopravy chce o vítězi rozhodnout ještě do konce roku.