Policisté případ údajné korupce v souvislosti s výběrem auditora mýtného systému odložili koncem února. Server iROZHLAS.cz nyní získal protokol, v němž svůj postup zdůvodňují.
„Policejní orgán tuto věc odložil. Dospěl k závěru, že nejde o podezření ze spáchání trestného činu,“ řekl Aktuálně.cz Jan Lelek, vedoucí Obvodního státního zastupitelství pro Prahu 1.
Obviněným je podle zdrojů Radiožurnálu advokát Martin Janoušek, který údajně nabídl 1,5 milionu korun bývalému ministrovi dopravy Vladimíru Kremlíkovi.
Na začátku prosince byl spuštěn nový satelitní systém. Jsou zpoplatněny nové úseky dálnice a silnice první třídy. Změnil se i provozovatel mýtného systému.
Smlouva na nový mýtný systém, kterou uzavřel stát se společností CzechToll/SkyToll je platná. Nejvyšší správní soud zrušil rozsudek Krajského soudu v Brně, který smlouvu dříve prohlásil za neplatnou.
Podle posledních čísel je zaregistrováno 313 tisíc aut z celkových odhadovaných 460 tisíc. Stále se tak do výběru nového mýta nestihlo zapsat 145 tisíc aut.
Instalaci palubních jednotek do kabin dokončují v těchto například v přepravní společnosti Valatrans na Vsetínsku. Mluvčí CzechToll Miroslav Beneš řekl, že mnozí řidiči registraci odkládají.
Krajský soud se žalobou Kapsche zabýval už podruhé. Předseda úřadu Petr Rafaj totiž řízení o námitkách Kapsche zastavil poté, co byla podepsána smlouva s vítězem tendru, konsorciem CzechToll/SkyToll.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže v minulých týdnech zakázal plnění mýtné smlouvy s odkladem o rok. Ministerstvo dopravy proti tomu podalo rozklad, zároveň ovšem připravuje nový tendr.
„V rozkladu se snažíme prokázat, že lhůta 12 měsíců pro realizaci nového tendru je nedostačující, a proto zákaz plnění neměl být uložen,“ uvedl Kremlík.
„Za tendr je zodpovědný ministr. Kdo jiný než ministr má za něj odpovídat, když řídí ministerstvo?“ říká k tendru na mýto poslanec ANO a expert na dopravu Milan Feranec. V té době šlo o Dana Ťoka.
Dopravci mohou k registraci využít vybraná prodejní místa. Dalšími možnostmi jsou registrace přes web, prostřednictvím vydavatelů palivových karet. Pro velké dopravce existuje speciální tým.
Nejvyšší správní soud ve středu vyhověl stížnostem Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a ministerstva dopravy proti rozhodnutí Krajského soudu v Brně z letošního května.
Rafaj rozhodoval znovu o rozkladu Kapsche proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. Námitky rozkladu uznal pouze u části II, která se týkala zastavení řízení o námitkách.
Podle místopředsedy ANO se podařilo dohodnout zrušení údajně nevýhodných dodatků smlouvy s firmou Kapsch, slevu 1,5 miliardy korun a mohlo se zahájit nové výběrové řízení.
Květen není září. To chápe i malé dítě, které se ve škole naučilo kalendář. Vysvětlete to však firmě, která se neúspěšně ucházela o státní zakázku v řádu miliard korun.
Stává se, že některé současné události připomínají antickou tragédii. To je také případ veřejné soutěže na provozovatele mýta, která má za sebou další dějství.
Výběr mýta na českých silnicích je opředen mýty. Nemám tím na mysli mýtné brány, které zaznamenávají, kdo po daném úseku jede a kolik za to má zaplatit.
Pokud ministerstvo dopravy podá rozklad proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže o zrušení tendru na výběr mýtného, jak avizuje, stanovisko v druhém stupni potrvá tři čtyři měsíce.