„Díky rychlé reakci vlakvedoucího a strojvedoucí byli všichni cestující včas evakuováni. Podle zatím dostupných informací jsou naši kolegové nyní v péči lékařů,“ informovaly České dráhy.
Nehoda se stala kolem 13.50 na železniční trati, která vede z Liberce na Frýdlant. Vlak se střetl s nákladním autem na přejezdu, který je bez závor a kde je zvuková a světelná signalizace.
Britská BBC uvedla, že záchranné práce stále pokračují, podílí se na nich stovky lidí. Očekává se, že počet obětí dále poroste. Co bylo příčinou nehody, není jasné.
Úřady nevyloučily, že počet obětí ještě vzroste. Podle policie je dál pohřešováno zhruba šest desítek lidí. Úřady se také snaží oběti identifikovat s využitím testů DNA.
Agentura Reuters informovala, že jde o nejtragičtější železniční nehodu v zemi za posledních několik desetiletí. Podle místních médií cestovalo v osobním vlaku asi 350 lidí.
Provoz na železničním koridoru u Poříčan byl obnoven ve středu ráno, po dvou kolejích o několik hodin později. U třetí koleje už jsou některé díly nezbytné pro opravu výhybky na místě.
Podle záchranných složek jsou všichni přeživší z vlaku venku. Příčina nehody zatím není známá. Americký Národní úřad pro bezpečnost dopravy případ vyšetřuje.
Je týden po srážce vlaků na Chodsku jasnější, co tragickou nehodu zavinilo? A zlepšila se rok od série vlakových nehod bezpečnost na železnicích. O tom hovořil šéf Správy železnic Jiří Svoboda.
Podle prvních zjištění nehodu způsobil zřejmě mezinárodní expres, který vjel na úsek bez povolení. Osobní vlak RegioShark náraz odrazil desítky metrů od místa srážky.
Na trati, kde zemřeli tři lidé a desítky jich byly zraněny po srážce dvou vlaků, projede za den maximálně 50 vlakových souprav. Takto omlouval ředitel Správy železnic nedostatečné zabezpečení trati.
„Samotný moment srážky se popisuje hrozně těžko. Najednou je to chaos. Praskají okna, lidé křičí, objevuje se kouř,“ popisuje svědkyně chvíle poté, co se srazily dva vlaky na Domažlicku.
Pod nadzemní linkou se ve 22.30 místního času, tedy 5.30 našeho času, zhroutil most vedoucí pět metrů nad rušnou silnicí, zborcená souprava a trosky pod sebou uvěznily auta.
Výraznější pokles zaznamenala Drážní inspekce u střetnutí na železničních přejezdech, a to o 19 procent na 146, což se pozitivně projevilo i na počtu usmrcených.
„Vyprošťovali jsme jednu osobu, konkrétně strojvedoucího, což se nám podařilo bez použití hydraulických vyprošťovacích nástrojů,“ popsal pro Českou televizi mluvčí plzeňských hasičů Petr Poncar.
Série nehod obnovila debatu o bezpečnosti na českých železnicích. Vláda tvrdí, že jde o selhání jednotlivců. Kritikové ale poukazují na chyby v systému. Jak je bezpečnost na železnici zajištěna?
O možných příčinách posledních třech vážných nehod má dokonce mimořádně ve středu jednat vedení Českých drah. Přečtěte si výběr mimořádných událostí na české železnici od začátku července.
Policie vyšetřuje nehodu vlaků u Českého Brodu jako obecné ohrožení a ublížení na zdraví s následkem smrti z nedbalosti. Sdělila to ve středu středočeská policejní mluvčí Martina Fejfarová.
Při srážce dvou vlaků u Českého Brodu zřejmě došlo k fatálnímu selhání strojvedoucího. Pro Radiožurnál to ve středu ráno řekl ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček (za ANO).
Český Brod||Nikola Kopáčová, ČTK|Zprávy z domova|Aktualizujeme
Havarované vlaky u Českého Brodu se po osmé ranní podařilo od sebe odtrhnout. Škodu vyčíslila Drážní inspekce na 45 milionů korun, z toho 40 milionů je na osobním vlaku, ve kterém zemřel strojvedoucí.