V případě tragických nehod s následkem úmrtí je podle policie nepozornost mezi příčinami na třetím místě. Na prvních dvou místech je přejetí do protisměru a nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.
Varování před ledovkou je platné do čtvrtečního dopoledne. Týká se většiny území ČR, nevztahuje se na Zlínský kraj a východní části Moravskoslezského a Jihomoravského kraje.
Češi v délce života stále zaostávají za Západem. Nejhorší situace je v pohraničí. Zdravěji a déle se žije ve velkých městech a na jihu Moravy. Struktura úmrtnosti napovídá, jak situaci zlepšit.
Bez definice nemůže policie dodržování bezpečného rozestupu kontrolovat ani přestupky pokutovat. Podle statistik je nedostatečný odstup pátou nejčastější příčinou dopravních nehod.
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) chce zabránit velkému počtu dopravních nehod pomocí změny bodového systému za přestupky. Na vybodování by stačily dva závažné činy nebo tři středně závažné.
Podle analýzy České asociace pojišťoven přišli loni češi asi o 1,7 miliardy korun, kvůli nepojištění. Hasiči v roce 2022 vyjížděli zhruba ke 21 tisícům požárů. Pojištěná byla čtvrtina.
Elektrokoloběžky byly v Paříži od roku 2018, o konci služby letos v dubnu rozhodli obyvatelé města v referendu. Proti se postavilo 90 procent hlasujících, volit ale přišlo jen osm procent voličů.
Období prázdnin je pro záchranáře z horské služby jedno z nejnáročnějších. Kromě cyklistů se objevují ve statistice i zranění lezců na skálách, pěších a dalších sportovců i nesportovců.
„Pokud se auto přibližuje, radar zároveň zintenzivní blikání svítilny, takže o vás auto za vámi ví,“ vysvětluje Aleš Rohlík, provozovatel prodejny s cyklistickými potřebami.
Motocyklisté se podle Portálu nehod za posledních 13 let podíleli na více než 42 tisících nehodách. Portál vytipoval i riziková místa, kde motorkáři nejčastěji havarují.
Na zledovatělé vozovce se mezi 48. a 50. kilometrem stalo šest dopravních nehod, z toho dvě ve směru na Prahu a čtyři v opačném směru na Liberec. Při jedné z nehod ve směru na Liberec zemřela žena.
Právě chybující řidiči jsou jednou z nejčastějších příčin nehod – a taky jeden z důvodů, proč mimořádných událostí na železnici přibylo. Hazardují i chodci.
Ve srovnání s předchozí zimou se celkový počet nehod zvedl o více než tisíc. Největší množství se jich ve sledovaném období odehrálo ve středních Čechách.
Drážní inspekce eviduje za loňský rok 160 nehod na přejezdech, což je o 14 víc než rok předtím. Kvůli srážce s vlakem zemřelo loni na přejezdu 28 lidí, rok předtím 39.
Rok 2021 byl na drahách o něco klidnější než ten předchozí. Nehod na železnici loni mírně ubylo. Drážní inspekce eviduje 1138 mimořádných událostí, předloni jich bylo o deset víc.
Na kolo jen s přilbou, vyzývají policisté. Její přínos ale není neomezený, napovídá vedle zahraničních studií i analýza 776 úmrtí českých cyklistů provedená datovými novináři severu iROZHLAS.cz.
Se stavbou třetích pruhů budou dělníci začínat postupně. První práce by měli zahájit do dvou let. Například rozšiřování D5 ale začne nejdřív v roce 2027. Na vině je komplikovaný povolovací proces.
Nejhorší bilanci má pátek, který si připsal šest obětí na životech, letos nejvíc za jeden den. V sobotu podle denních policejních statistik zahynuli tři lidé a v neděli dalších pět.
Strážci přírody v národních parcích dostanou podle Lidových novin větší pravomoci. Stát láká cizince na práci, brání jim ale úřady, píše Právo. Deník se věnuje smrtelným nehodám o letních prázdninách.
Z policejních dat vyplývá, že se loni stalo na silnicích stalo přes čtyři tisíce nehod cyklistů. Polovinu z nich přitom zavinili sami lidi na kolech. Přibližně třetina z nich předtím pila alkohol.
Český rozhlas vytvořil mapu, kde si můžete najít počty mrtvých a zraněných na kolejích po celé republice. Za vstup do kolejiště mimo určená místa hrozí pokuta.
Mezi hlavní opatření patří legislativní změny jako úprava trestů za dopravní přestupky, včetně úpravy bodového systému. Další změnou by mohl být vznik rehabilitačního programu pro recidivní řidiče.
Nedaleko Břeclavi-Poštorné bylo střetů aut se zvěří od dubna do září nahlášeno osm. Podle Srna indexu na tomto asi 160metrovém úseku srazili řidiči vůbec nejvíc lesních zvířat na celé jižní Moravě.