nekalá soutěž

nekalá soutěž v textech na iROZHLASU

|Kateřina Součková |Zprávy z domova

'Šmejdi' mají novou praktiku, předváděcí akce zastírají soutěží

Více než osm z deseti předváděcích akcí nevyhovělo kontrolám České obchodní inspekce. Za první tři měsíce udělila firmám klamajícím spotřebitele pokuty za více než pět milionů korun. Další desítky případů inspekce ještě prověřuje. Mezi nové praktiky například patří maskování předváděcí akce soutěží o peníze.

| dab, Barbora Kladivová |Zprávy z domova

ČOI varuje před společností Westerfield International. ‚Výhra‘ se zákazníkům prodraží

Vytáhnout z lidí peníze, aniž by o tom věděli. Takový trik používá švýcarská společnost Westerfield International, která se před Vánoci zaměřila na české spotřebitele. Pracovníci call centra přesvědčí zákazníky pod záminkou výhry, aby po telefonu uzavřeli smlouvu na stálý odběr placeného zboží. Podle České obchodní inspekce i časopisu dTest teď společnost zesílila svou kampaň a stížnosti lidí rychle přibývají.