Od září budou mít předplatitelé možnost cestovat do destinací v Evropě, Africe, na Blízkém východě a v Asii, pokud si rezervují volný let nejpozději tři dny před odletem a zaplatí paušál 9,99 eur.
Opominutí odbavení online může vyjít na desítky eur navíc. Suma někdy převýší i cenu samotné letenky u nízkonákladové letecké společnosti. Na co si dát pozor, aby se vám levné cestování neprodražilo?
Skoro všechna německá letiště se se začátkem turistické sezony potýkají s akutním nedostatkem zaměstnanců. Cestující, tak na letištích čekají i hodiny. Podobné problémy, ale trápí nejen Německo.
Italský výrobce Aviointeriors navrhl nový design ‚opěrek‘ do letadel. Úmyslem bylo vytvořit sedadlo, které zabere v letadle minimum místa a sníží tak cestovní náklady.
Irská nízkonákladová letecká společnost Ryanair, která hodlá v příštích týdnech rušit až 50 letů denně, zveřejnila úplný seznam stornovaných spojů až do 28. října. Jsou na něm i spoje s Prahou.
Nejkratší mezinárodní linku na světě se chystá otevřít nízkonákladová letecká společnost Niki, kterou založil bývalý pilot formule 1 Niki Lauda a následně ji prodal firmě Air Berlin. Od dubna spojí aerolinky Bratislavu a Vídeň. Během 20minutového letu se přitom cestující ani nestihnou odpoutat a návštěva toalety bude jen na vlastní nebezpečí.
Největší nízkonákladové aerolinky na pražském Letišti Václava Havla letos zdražily. Vyplývá to z analýzy prodejce leteckých dokladů Aletenky. Cestující by se měli rozhlížet po nabídkách letenek s přihlédnutím k nabízeným službám a neměli by opomenout ani ostatní letiště v sousedních zemích, kde je odlet často levnější.
Největší německá letecká společnost Lufthansa se nachází v červených číslech. Chce proto vstoupit do boje s nízkonákladovými společnostmi. Ztrácí především v konkurenci s Ryanairem a easyJetem.
Letecká společnost Air France se vydává cestou nízkonákladových leteckých společností a výrazně snižuje své ceny. Od dnešního dne je od francouzských národních aerolinií možné koupit letenky na vybrané destinace za padesát eur.
Evropská unie se chystá trestat nízkonákladové aerolinky za účtování extra poplatků. Mezi ně patří poplatky za platbu kreditní kartou a nebo za zavazadlo. Vyplývá to z materiálů, které nedávno unikly na veřejnost. Nízkonákladovky se brání. Podle nich jsou zmíněné služby navíc. A je tak na každém zákazníkovi, zda si za ně chce připlatit a nebo nikoli. Navíc, jak některé z nich doplňují, jsou i kvůli hospodářské krizi nadále pod tlakem a musí tak najít cestu jak vydělat. To ale neplatí o všech aerolinkách. Některým se v době krize dařilo - i když, třeba jako EasyJet, nadále hospodaří se ztrátou, říká šéf společnosti EasyJet pro region severní Evropy Thomas Haagensen.
Cena ropy roste, a to i kvůli nepokojům v Egyptě. A letečtí přepravci trpí. Dnes to potvrdila i jednička v sektoru nízkonákladových aerolinek, společnost Ryanair. Za poslední čtvrtletí loňského roku hlásí ztrátu 10 milionů eur. Navíc pouze šestiprocentní růst počtu přepravených pasažérů naznačuje, že je rychlý růst sektoru u konce. Přitom právě růst je pro nízkonákladové aerolinky klíčový.
Brno bude mít novou leteckou linku. Nízkonákladový dopravce Ryanair začne od listopadu létat z letiště Tuřany do Milána. Rozšíří i počet svých letů do Londýna na sedm týdně. Naopak z Prahy společnost odchází. Od podzimu zruší některé linky i další nízkonákladové společnosti.
Nízkonákladová letecká společnost SkyEurope chce dlouhodobě působit z Bratislavy. Letiště Milana Rastislava Štefánika by se tak pro nízkonákladovou leteckou společnost stalo hlavním přepravním uzlem. Z vídeňského letiště musela společnost minulý týden odejít kvůli dluhům.