nízkonákladové aerolinie

nízkonákladové aerolinie v textech na iROZHLASU

| ČTK, Veronika Sedláčková, mka |Zprávy ze světa

Vídeň a Bratislavu spojí nejkratší mezinárodní letecká linka, cesta má trvat 20 minut

Nejkratší mezinárodní linku na světě se chystá otevřít nízkonákladová letecká společnost Niki, kterou založil bývalý pilot formule 1 Niki Lauda a následně ji prodal firmě Air Berlin. Od dubna spojí aerolinky Bratislavu a Vídeň. Během 20minutového letu se přitom cestující ani nestihnou odpoutat a návštěva toalety bude jen na vlastní nebezpečí.

|Roman Chlupatý |Ekonomika

Nízkonákladovým aerolinkám se v krizi dařilo. Některé ale hospodaří se ztrátou

Evropská unie se chystá trestat nízkonákladové aerolinky za účtování extra poplatků. Mezi ně patří poplatky za platbu kreditní kartou a nebo za zavazadlo. Vyplývá to z materiálů, které nedávno unikly na veřejnost. Nízkonákladovky se brání. Podle nich jsou zmíněné služby navíc. A je tak na každém zákazníkovi, zda si za ně chce připlatit a nebo nikoli. Navíc, jak některé z nich doplňují, jsou i kvůli hospodářské krizi nadále pod tlakem a musí tak najít cestu jak vydělat. To ale neplatí o všech aerolinkách. Některým se v době krize dařilo - i když, třeba jako EasyJet, nadále hospodaří se ztrátou, říká šéf společnosti EasyJet pro region severní Evropy Thomas Haagensen.

Nízkonákladovým společnostem se kvůli dražší ropě snižuje ziskovost

|Roman Chlupatý, Michaela Vydrová |Ekonomika

Cena ropy roste, a to i kvůli nepokojům v Egyptě. A letečtí přepravci trpí. Dnes to potvrdila i jednička v sektoru nízkonákladových aerolinek, společnost Ryanair. Za poslední čtvrtletí loňského roku hlásí ztrátu 10 milionů eur. Navíc pouze šestiprocentní růst počtu přepravených pasažérů naznačuje, že je rychlý růst sektoru u konce. Přitom právě růst je pro nízkonákladové aerolinky klíčový.

|Tomáš Medek, Michaela Vydrová |Ekonomika

Nabídka levných letenek z Prahy od podzimu klesne

Brno bude mít novou leteckou linku. Nízkonákladový dopravce Ryanair začne od listopadu létat z letiště Tuřany do Milána. Rozšíří i počet svých letů do Londýna na sedm týdně. Naopak z Prahy společnost odchází. Od podzimu zruší některé linky i další nízkonákladové společnosti.

|Martina Hanáčková, Alena Adámková |Zprávy ze světa

SkyEurope chce mít hlavní sídlo nadále v Bratislavě

Nízkonákladová letecká společnost SkyEurope chce dlouhodobě působit z Bratislavy. Letiště Milana Rastislava Štefánika by se tak pro nízkonákladovou leteckou společnost stalo hlavním přepravním uzlem. Z vídeňského letiště musela společnost minulý týden odejít kvůli dluhům.