„Možná se ve mně pere i mnoho charakterů, proplouvám rolemi, s tvářemi. Tak nějak žiju v různých polohách, možná jsem trošku schizofrenní, to je také možnost,“ říká muzikantka Havelková.
Festival uvede dirigent Tomáš Netopil s Českou filharmonií, která zahraje část z Triumfální symfonie Bedřicha Smetany. V programu je zařazená i nová inscenace Smetanovy slavné Prodané nevěsty.
J.A.R., Wohnout nebo koncert Leoše Mareše. Páteční večer nabízí mnoho kulturních zážitků, které si můžete vychutnat buďto z pohodlí domova, nebo za nimi vyrazit autem.
Všechny bude možné bezplatně sledovat na webových stránkách festivalu. Večery bude provázet Ondřej Havelka. Vybrané koncerty zprostředkuje Česká televize a Český rozhlas.
Desítky koncertů a představení slibuje 31. srpna v zahradě zámku Kačina u Kutné Hory bejbypunkový festivalu Kefír. Vystoupí zpěvák Xavier Baumaxa, kapely Vltava, Už jsme doma či Kašpárek v rohlíku.
O cenu za nejlepší film se utkaly Jan Palach, Tlumočník, Toman, Všechno bude a Zlatý podraz. Historické drama Toman mělo šanci proměnit 13 nominací, nakonec ale nezískalo ani jednoho Českého lva.
Politický thriller Toman režiséra Trojana o muži, který ovlivnil vývoj v poválečném Československu, získal 13 nominací na Českého lva. O tři méně mají Havelkův Hastrman a Omerzovo Všechno bude.
Hastrman lákal na romantický thriller a knižní adaptaci. Místo toho ale vypadá jako pohádka, působí jako epizodní série lidových zpívánek a romantickou linku má jako každý tuctový film.
Ondřej Havelka je známý hlavně jako herec nebo hudebník skupiny Melody Makers. Teď si ale vyzkoušel i práci filmového režiséra. Vybral si k tomu svou oblíbenou knížku Miloše Urbana Hastrman.
Ve věku 92 zemřela oblíbená herečka Libuše Havelková. Byla známá především z mnoha pohádek, ve kterých často hrála vlídné babičky. Byla také jednou z výrazných tváří televizní Kouzelné školky pro nejmenší děti. Za svou hereckou kariéru stihla odehrát desítky rolí v divadle a také ve filmu.
Na scénu pražského Národního divadla se po deseti letech vrací světoznámá opera Leoše Janáčka Příhody lišky Bystroušky. I když podle režiséra Ondřeje Havelky nepůjde o novátorský jevištní experiment, diváci se dočkají neobvyklého výtvarného řešení, které operu zasazuje do dvacátých let minulého století. Hudebně dílo nastudoval dirigent Robert Jindra.