Za projektem stojí Amsterodamský institut pro moderní metropolitní řešení, na jehož založení se podílela technická univerzita v Delftu. První dva prototypy by měly vyplout už letos v létě.
Starostové pěti desítek měst a obcí z Olomoucka, Přerovska a Novojičínska žádají v memorandu vládu, aby pozastavila rozhodování o pokračování přípravy projektu vodního koridoru Dunaj-Odra-Labe.
Antiekologickou cenu Ropák získal předseda představenstva společnosti Vodní cesty Jan Skalický. Proč by bylo dobré postavit kanál Dunaj-Odra-Labe? Podívejte se živě na Dvacet minut Radiožurnálu.
Česko by se nemělo pouštět do ambiciózního dopravního projektu - kanálu Odra-Dunaj-Labe - dokud nebude jisté, že se do něj zapojí také okolní země. Řekl to dnes šéf resortu dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO. Vizi prosazuje prezident Miloš Zeman, podle nějž by se mezinárodní kanál mohl stát důležitou dopravní tepnou a měl by prý ekologický přínos. Kritici oponují, že se jedná o megalomanský projekt, který naopak poškodí životní prostředí.
Stavba plavebního kanálu u Přelouče letos nezačne. Krajský úřad zrušil pravomocné územní rozhodnutí kvůli chybám úředníků. Vyhověl tak připomínkám ekologů, kteří se stavbu za více než 3 miliardy korun snaží zastavit.
Debata o plavebním kanálu Dunaj – Odra - Labe trvá už více než sto let a stále není jednoznačně rozhodnuto. Problémů je totiž hodně. Tím největším jsou dopady na přírodu a odhadované náklady kolem 200 miliard korun.