Budou vozidla jezdit na elektřinu, nebo třeba na vodík? Čeští vědci spouští projekt ukládání přebytků energie z fotovoltaických panelů do vodíku. Ten by pak mohli používat na pohon říčních přívozů.
Baltským mořem se už brzy bude plavit první trajekt s hybridním motorem. Finsko si objednalo 90 metrů dlouhou loď poháněnou převážně elektřinou v polských loděnicích v Gdyni. Firma totiž věří, že hlučné a páchnoucí trajekty na naftu jsou už v námořní dopravě pomalu minulostí. Navíc ušetří peníze za provoz.
Řada ekologicky a také ekonomicky smýšlejících řidičů léta touží po autě na vodu. I když něco takového už dávno jezdí, výroba je stále tak drahá, že nasazení do běžného provozu je pořád v nedohlednu. Francouzská skupina PSA, tedy výrobce vozů Peugeot a Citroën, v těchto dnech oznámila, že už v roce 2016 chtějí prodávat auto na vzduch.
Britský vynálezce Peter Dearman možná přišel na to, čím se budou pohánět auta, až dojde ropa. Zároveň vymyslel způsob, jak v budoucnu skladovat elektřinu ve vzduchu místo v baterkách. Může tak pomoci obnovitelným zdrojům energie.
Experimentální letadlo na sluneční pohon Solar Impulse úspěšně přistálo po šestadvaceti hodinách letu. Stroj dokázal celou noc létat na solární baterie, které se přes den nabily. Poprvé v historii dokázalo letadlo letět na solární pohon den a noc bez jakéhokoli paliva.
Probíhající autosalón ve švýcarské Ženevě potvrzuje revoluci, kterou sektor výrobců vozů prochází. Většina z nich totiž představuje auta s alternativním pohonem. Platí to i o Ferrari, které včera nabídlo veřejnosti prototyp s hybridním motorem.