Ceny povinného ručení klesat nebudou, píše Mf Dnes. A zájem o samotesty na covid roste, proto některé lékárny hlásí podle Práva vyprodáno. Více se ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Majitelé koloběžek a vozítek Segway mají platit povinné ručení, píše Mf Dnes. Za tunelování kampeličky jde podle Hospodářských novin mistr světa v kickboxu Jiří Bursa do vězení. Víc ve výběru z médií.
V českém tisku se v úterý dočtete, že na cestovatelských webech přibývají nabídky přeprodeje voucherů na dovolenou. Většinu poukazů ale není možné přenést na jiného klienta, píše Mf Dnes.
Ústup nákazy a končící vládní omezení jsou patrné i v dalších zemích evropského regionu. Pojišťovny v některých státech zvažují vracení pojistného. Důvodem je menší provoz a nižší počet nehod.
Průměrně je českým autům 15 let. Do doby, než se obmění většina vozidel za nová a než budou jasná data o účinnosti systémů, nebudou pojišťovny měnit ceny povinných ručení.
V Lidových novinách se zase dozvíte, jak si dvanáctka expertů představuje budoucnost Česka za 30 let. A regionální Deník si všímá obchodních center. Více v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Česká justice podle MF Dnes dostala informace od albánských úřadů v kauze ČEZ. A pojišťovny zdražují povinné ručení, píší Hospodářské noviny. Více v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Kromě odškodnění za duševní útrapy spojené se ztrátou blízké osoby a ztrátu na výživném mají pozůstalí nárok například na náklady spojené s pohřbem a třeba zřízením pomníku.
Životní pojištění stouplo o 0,6 procenta, neživotní pojištění o 7,2 procenta. Ve středu to uvedla Česká asociace pojišťoven, která sdružuje pojišťovny s 97procentním podílem na trhu.
Současná unijní pravidla pojišťování motorových vozidel pocházejí z dob, kdy elektrická kola a segwaye neexistovaly nebo na nich skoro nikdo nejezdil. Evropská komise je proto chtěla aktualizovat.
Soud řešil případ z Ostravska, kde muž po nezaviněné dopravní nehodě přišel kvůli totálnímu zničení o vůz. Pojišťovna ale uhradila pronájem náhradního vozu jen za několik dní.
V Česku jezdí jedny z nejstarších aut v Evropě, v průměru jsou na silnici skoro 15 let. Majitelé ojetin často nemají zájem o drahá havarijní pojištění a platí si opravy na svém autě sami.
Povinné ručení v Česku zdražuje. V některých případech až o desítky procent. Největší rozdíl poznají rizikové skupiny řidičů - tedy mladí lidé nebo šoféři, kteří často bourají.
Pojišťovny začnou od ledna po řidičích vymáhat sankce za auto, které nemá sjednané povinné ručení. Umožní to nový zákon, který letos schválili zákonodárci a který začne platit po Novém roce.
Ceny povinného ručení opět porostou. Do konce roku by to mohlo být až o 30 korun na v průměru 2775 korun. Cena navíc podle analytiků může ještě dál stoupat, a to kvůli rostoucímu ocenění škod na zdraví. Průměrná škoda se totiž vyšplhala až na 600 tisíc korun. Loni povinné ručení podražilo o 50 korun.
Motoristé mají poslední den na přihlášení vozidel v polopřevodu. Jedná se o auta, která původní majitel odhlásil, nový je na sebe ale nezaregistroval. Pokud to řidiči dnes nestihnou, vozy administrativně zaniknou, protože je úřady vyřadí z registru. Podle zákona by mělo automaticky zaniknout i povinné ručení, pojišťovny přesto oznámily, že budou i nadále proplácet škody při případných nehodách.
Povinné ručení se možná v budoucnu bude platit i za malé traktory, které jezdí jen po zahradě. Třeba v Německu už to tak funguje a zavést povinnost i v dalších zemích může aktuální rozhodnutí Soudního dvora Evropské unie. Podle něj má pojistku mít každé vozidlo při jakémkoli pohybu. Kolem rozšíření povinného ručení se každopádně čeká velká diskuse.
Neplatiči povinného ručení si můžou oddechnout. Česká kancelář pojistitelů jim už nebude posílat výzvy k zaplacení poměrně vysokého příspěvku do Garančního fondu. Pro poctivě platící motoristy to ale bude nejspíš znamenat zvýšení ceny povinného ručení.
Už jen zhruba týden může Česká kancelář pojistitelů vyzývat majitele nepojištěných aut k zaplacení příspěvku do Garančního fondu. K 15. lednu novela zákona o povinném ručení tuto možnost ruší. Pro poctivě platící motoristy to ale zřejmě bude znamenat dražší pojistku.
Pojišťovny letos vyberou na povinném ručení zhruba o 900 milionů korun víc než lon, tedy přes 20 miliard koruni. Přesto by mělo v dalších měsících opět zdražit.
Až o deset procent zdražilo od ledna povinné ručení a ceny pravděpodobně porostou dál. Pojišťovny musejí platit do Fondu zábrany škod i hasičům, a to zvyšuje jejich náklady až o tři miliardy korun.
Povinné ručení se v Česku pojišťovnám v současnosti moc nevyplácí. Trh se loni propadl do pětiprocentní ztráty. České motoristy tak podle všeho čeká další zdražování, pohybovat se bude kolem 20 procent. Majitelé aut zaplatí průměrně 2700 korun ročně, připlatí si tedy o několik stovek víc.
Kdo platí v dnešní době za povinné ručení 5000 korun, příští rok by mohl zaplatit až o tisícovku víc. Taková je jednoduchá matematika podle pojišťoven. Ty totiž připravují zdražení povinného ručení, které by mohlo podle odhadů dosáhnout až 20 procent.
Ceny povinného ručení v posledních letech klesaly. Dostaly se dokonce tak nízko, že se pojišťovnám přestávají vyplácet. Proto už několik měsíců nenápadně zdražují. Od nového roku nás ale čeká výrazné skokové zdražení. Důvodů je hned několik.
Hasiči by v budoucnu měli dostávat tři procenta z povinného ručení. Tedy z peněz, které inkasují pojišťovny od majitelů vozidel. Předpokládá to novela zákona o pojišťovnictví, která prošla Poslaneckou sněmovnou a čeká na schválení Senátu. Podobný systém už roky funguje na Slovensku. Tamní pojišťovny ho považují za přežitek. Zaběhaná pravidla se ale slovenští politici měnit nechystají.
Vlastníci aut možná za povinné ručení zaplatí v budoucnu víc. Chystaná novela zákona by pojišťovny zavazovala 3 % z vybrané částky poslat do Fondu zábrany škod, především hasičům.