Dálnici a navazující částí silnice I/20 bude konsorcium DIVia provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
Konsorcium v soutěži uspělo s nabídkou 16,55 miliardy korun. V Česku jde o první PPP projekt, kdy dálnici postaví a následně bude provozovat soukromá firma.
Poradcem v dálničním projektu stavěném za pomoci soukromých peněz, takzvaně PPP, bude sdružení České spořitelny a společností White&Case Obermeyer Helika. Ministerstvu pomůže s přípravou dostavby D4.
Ministerstvo dopravy připravuje výstavbu první soukromé dálnice v České republice. Mezi Příbramí a Pískem proto stát vykupuje pozemky kvůli plánované dostavbě dálnice D4. Scházejících 32 kilometrů chce resort dokončit pomocí takzvaného PPP projektu - tedy ze soukromých peněz.
Vláda schválila dostavbu dálnice D4 ze soukromých peněz. Bude to formou takzvaného PPP projektu. Ten počítá, že na stavbu 32 kilometrů dálnice mezi Milínem na Příbramsku a Miroticemi na Písecku bude potřeba téměř 25 miliard korun.
Soukromé dálnice budou i v České republice. Ministerstvo dopravy dnes oznámilo, že zařadilo strakonickou R4 a chomutovskou rychlostní komunikaci R7 do takzvaného PPP projektu. Důvodem je fakt, že se při jejich dostavbě nedají čerpat peníze z Evropské unie. Nejsou totiž součástí transevropské sítě.
Jakkoli můžeme kritizovat špatnou kvalitu naší nejvytíženější dálnice, bez D1 už si těžko dokážeme představit dopravu v Česku. Naproti tomu Slováci na dálniční spojení dvou svých největších měst pořád čekají. A z Bratislavy do Košic dálnice jen tak nepovede.
Hospodářský výbor sněmovny se dnes bude zabývat dlouhodobou strategií dopravy v České republice. Tu bude na jednání obhajovat ministr dopravy Vít Bárta. Podle informací serveru Aktuálně.cz ministr počítá, že pomocí tzv. PPP (Public Private Partnerships) projektů by mělo být v příštích 40 letech postaveno zhruba 360 kilometrů dálnic.
Ministr obrany Alexandr Vondra rozhodl o seškrtání stavebního projektu Ústřední vojenské nemocnice (ÚVN) v pražských Střešovicích. Celkové náklady na stavbu nových pavilonů tak klesnou z původních téměř tří miliard korun na necelé dvě.
Ministerstvo dopravy plánuje opravit a rozšířit dálnici D1 s pomocí soukromého investora. Co nejdříve chce mít jasno, kdy začne oprava a rozšíření nejvytíženější české dálnice D1. Ministr Vít Bárta počítá s tím, že tato stavba za 18 miliard korun bude jedním z takzvaných PPP projektů.