pražský okruh

| ČTK |Zprávy z domova

Zbývající část Pražského okruhu se má začít stavět nejpozději v roce 2019

Připravovaná část silničního okruhu kolem Prahy mezi dálnicí D1 a královéhradeckou D11 by se měla začít stavět do konce roku 2019. Plnění harmonogramu stavby, kterou nedávno ministerstvo dopravy vyřadilo z prioritních projektů, pro které nebude nutné opakovat proces EIA, pohlídá nově založená pracovní skupina. Měli by ji tvořit zástupci dotčených ministerstev a hlavního města. Novinářům to řekl premiér Bohuslav Sobotka.

| sva |Zprávy z domova

Hrozí zavření klíčových silnic. Protahujete zkušební provoz, vytýká ministerstvu soud

Před ministerstvem dopravy se otevírá závažný problém. Správcům českých silnic a železnic totiž hrozí, že budou muset dočasně uzavřít některé klíčové komunikace – například nedávno dokončené úseky dálnic, zánovní železniční koridory nebo třeba Pražský okruh. Konkrétně jde o stavby, které jsou v takzvaném zkušebním provozu déle než tři roky a stále mají tak vážné vady, že je stavební úřad nemůže zkolaudovat. Nejvyšší správní soud totiž rozhodl, že zkušební provoz delší než tři roky je neúměrně dlouhý.

|Lenka Rezková |Regiony

Dostavbu Pražského okruhu brzdí posudky o vlivu na životní prostředí i občanské iniciativy

Do šesti let by mohl být hotový Pražský okruh mezi Běchovicemi a dálnicí D1, stále ho ale brzdí posudky EIA. Řešením by podle některých mohlo být částečné zatunelování stavby. Plánovaný nový úsek okruhu v délce 12,5 kilometru by měl do velké míry ulevit obyvatelům pražského Spořilova a dalších pražských čtvrtí, které jsou zasaženy nadměrnou kamionovou dopravou.