Polské silnice jsou pro chodce vražedné. Každý rok tam umírá v přepočtu na obyvatele dvakrát více chodců než v Česku. Důvodem není jen chování řidičů, ale také zákony a málo míst s omezenou rychlostí.
Starostové některých obcí na Jesenicku se zlobí. Krajský úřad v Olomouci nechal odstranit přechody přes hlavní silnice, které podle odborníků neodpovídaly bezpečnosti. Vybudovat je mají obce znovu za vlastní peníze. Přechody zmizely v Jeseníku, Písečné, Mikulovicích, Bělé pod Pradědem, Vidnavě, Vápenné, Javorníku nebo Žulové.
Přechody pro chodce v Českém Těšíně čekají změny. Hlavně na frekventovaných tazích městem totiž lidé musejí často bezradně čekat, než projedou všechna auta. Radnice už upravuje přechody u škol na ulici Frýdecké, podobných úprav by ale v budoucnu mohlo být mnohem víc.
Od nového školního roku budou některé přechody před školami a školkami v Brně bezpečnější. Na více než dvě desítky přechodů dodá město osvětlení, aby děti byly lépe vidět. Zejména v zimních měsících se totiž na vytížených přechodech stávají těžké nehody.
Obyvatelé Horního Žďáru u Jindřichova Hradce budou hlavní komunikaci přecházet bezpečněji. Na silnici I. třídy, která obcí prochází, totiž vznikl osvětlený přechod pro chodce. Částku 300 tisíc korun potřebných na stavbu a osvětlení přechodu zaplatila Nadace ČEZ.
Policisté a strážníci se od dnešního dne zaměřují na přechody v okolí škol. Celý první týden budou hlídat, aby školáci, kteří mohou být myšlenkami stále na prázdninách, nevběhli pod auto.
Srbsko podniká diplomatickou ofenzívu, aby zabránilo převzetí dvou zbývajících hraničních přechodů kosovskými úřady. Podle Bělehradu by to mohlo vyvolat nové konflikty mezi Srby a Albánci v Kosovu.
Ode dneška by v našem hlavním městě měla být opět v provozu většina na jaře zrušených přechodů pro chodce, které vedly přes tramvajové koleje. Ke zrušení přistoupil magistrát na základě ministerské vyhlášky, po protestech se ale rozhodl většinu ze 79 přechodů znovu vytvořit. Teď by měly být bezpečnější.