Firmy pořádající v Česku nechvalně známé předváděcí akce nezměnily své praktiky, upozorňuje Česká obchodní inspekce. V letošním prvním čtvrtletí zjistila nedostatky na skoro dvou třetinách podobných událostí, které inspektoři navštívili.
Senioři by se měli podle odborníků vyvarovat prodejních předváděcích akcí. Pozor by si měli dát také na podomní nabídky na služby telefonních operátorů nebo dodavatelů energií.
Levné výlety, při kterých jde podle letáčku o návštěvu zámku nebo vepřové hody, přitahují hlavně seniory. Často se ale za nimi skrývají prodejní akce, při kterých chtějí nepoctví prodejci udat zboží za každou cenu. Výjimkou nejsou ani nadávky nebo psychický nátlak. Na problém upozornil film Šmejdi, který teď mohli vidět i senioři v Ústí nad Labem. I oni mají podobné zkušenosti.
Předvánoční doba, ve které si užívají dobu dostatku především obchodníci, otevírá pole působnosti i dealerům různého zboží. Nezřídka pak zákazník zjistí, že koupil předražené zboží. Sdružení Spotřebitel.net uspořádalo informační kampaň pro seniory, kteří se často stávají obětí takzvaných předváděcích akcí.