Na prodej je sice jen část terminálu na nákladní kontejnery, jenže firma COSCO by k tomu získala právo na spolurozhodování. V budoucnu by tak teoreticky blokovala rozhodnutí, která se Pekingu nelíbí.
Přístav Haifa uvedl, že jej nová skupina bude provozovat až do roku 2054. Haifa funguje jako přístav již po staletí. V roce 2021 se zde odbavila přibližně polovina objemu nákladní dopravy v Izraeli.
V přístavech jako Hamburk není volné místo a blokují ho tam lodě, které často marně čekají na vyložení a naložení nákladu. Firmy si tak na některé zboží počkají i celé měsíce.
„Kdybych měla malé děti, tak asi zůstanu v Brně, aby byly v bezpečí. Tady jsem teď ale užitečnější,“ říká Alena. Do Oděsy se vrátila před dvěma týdny, předtím byla v Česku, pracovala jako zahradnice.
Syrská státní média citovala nejmenovaného vojenského představitele, který uvedl, že několik střel zasáhlo kontejnerovou část přístavu, kde zapálily několik kontejnerů.
K požáru lodi v přístavišti u Podolského nábřeží vyrazili hasiči v sobotu v 19.00. Loď se podařilo uhasit, vrak se však potopil do vody. V neděli budou hasiči pracovat na vytažení zbytku vraku.
Při plavbě motorovým člunem budete moct už za pár měsíců zakotvit ve středních Čechách v sedmi nových přístavištích. Na Labi a Vltavě je nechá postavit Ředitelství vodních cest.
V českém tisku se ve středu dočtete, že České dráhy žádají stát o skoro dvě miliardy korun jako kompenzaci za úbytek cestujících během první poloviny letošního roku. Píší to Lidové noviny.
Většina z pozitivně testovaných jsou Filipínci. Další tři členové posádky pocházejí z Norska, Francie a Německa. Čtyřem členům posádky vyšel pozitivní test už v pátek, od té doby jsou v nemocnici.
Bývalý italský ministr vnitra v loni v létě nepovolil okamžité vylodění více než stovky migrantů v přístavu v Itálii. „Ochrana vlasti je svatá povinnost,“ řekl před jednáním Senátu Salvini.
Tisíce cestujících uvázly na palubě výletní lodi v přístavu města Civitavecchia severně od Říma, u dvou čínských pasažérů existuje podezření na koronavirus.
Nový tanker zatím nemůže vyplout kvůli nízké hladině řeky. V loděnici stále čeká i tanker, který na vodu spustili už v červnu. Obě lodě se k zákazníkovi dostanou zřejmě po novém roce.
„Pasažéři jsou vyčerpaní a trpí mořskou nemocí. Někteří mají zranění způsobená střelnými zbraněmi a mučením v detenčních táborech v Libyi,“ řekla v Tarantu palubní lékařka.
Přístav v Antverpách doufá, že by na brexitu mohl vydělat. Může totiž odbavit část nákladů z přetížených přístavů. Pro ostatní firmy je to zase příležitost přejít na kontejnerovou nákladní dopravu.
Francouzský prezident prodej zbraní Saúdské Arábii hájil a označil Rijád za klíčového spojence v boji proti terorismu. Tvrdil také, že zbraně nebudou použity proti civilistům.
Země se přidají k Francii a Německu, které v pátek oznámily, že část migrantů přijmou. Loď čeká u maltského pobřeží, země jí ale nedovolila zakotvit v jejím přístavu.
Šíitští povstalci se začali stahovat z přístavního města Hudajdá na východě Jemenu. Húsíové už předali kontrolu nad hlavním přístavem v Rudém moři jemenskému námořnictvu a pobřežní stráži.
„Má odpověď je jasná: italské přístavy jsou uzavřeny. Svátek pro převaděče a pro ty, kdo jim pomáhají, skončil,“ tweetoval ministr vnitra Matteo Salvini.
Ukrajinský ministr Omeljan obvinil Rusko, že zavedlo blokádu ukrajinských přístavů v Azovském moři - Mariupolu a Berdjanska. Prezident Porošenko vybídl NATO, aby do regionu poslala své lodě.