FCA nově sníží na 2,9 miliardy eur hotovostní část ze speciální dividendy, kterou mají získat akcionáři firmy. PSA pak pozdrží plánované rozdělení podílu ve výrobci součástek Faurecia akcionářům.
Společnosti se na fúzi v hodnotě 50 miliard USD (1,2 bilionu Kč) dohodly v prosinci 2019. Dokončena by měla být v prvním čtvrtletí 2021, poté začne firma používat nový název.
Nový automobilový gigant by měl ročně dodávat na trh 8,7 milionu vozů. Větší budou pouze německý Volkswagen, japonská Toyota a francouzsko-japonská skupina Renault-Nissan.
Jejich sloučením by podle agentury Reuters vznikl jeden z největších světových výrobců aut s tržní hodnotou téměř 50 miliard dolarů (1,1 bilionu Kč). Dohromady za loňský rok prodaly 8,7 milionu vozů.
Prodej nových osobních aut v Evropské unii a zemích Evropského sdružení volného obchodu v září meziročně klesl o dvě procenta na zhruba jeden a půl milionu vozů. V Česku ale prodeje dál rostou.
Softwarem, který umožňuje podvádět při testech emisí naftových aut, byly vybaveny téměř dva miliony vozů Peugeot a Citroën, jejichž výrobcem je automobilka PSA Group.
Evropská komise schválila převzetí německé automobilky Opel francouzským konkurentem PSA. Transakce podle ní nevyvolává žádné obavy ohledně narušení hospodářské soutěže.
Evropu čeká velký automobilový obchod. Francouzský koncern Peugeot-Citroën (PSA) se chystá od General Motors koupit německý Opel. Francouzská společnost se tak stane druhou největší automobilkou v Evropě. Automobilky mají obchod oznámit v pondělí.
Jednání o převzetí automobilky Opel francouzským koncernem PSA považuje německá vláda za nepřijatelná. Podle ministryně hospodářství Brigitte Zypriesové měl americký majitel General Motors o jednáních s Francouzi informovat odbory. Ty tvrdí, že společnost porušila jejich práva.
Společnost PSA Peugeot Citroën, která je druhým největším výrobcem aut v Evropě, se propadla do obří ztráty. Loni firma prodělala kolem pěti miliard eur, tedy přes 126 miliard korun, a bude propouštět zaměstnance.