„Není nic překvapivého, že všichni neúspěšní uchazeči podávají podněty na ÚOHS. Je to legitimní součást konkurenčního boje,“ komentuje situaci mluvčí dopravního podniku Daniel Šabík.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
Jak upozorňují serverem iROZHLAS.cz oslovení odborníci, trest cílil jen na Metrostav, a. s., a jeho dceřinou firmu Metrostav Infrastructure. Ostatní společnosti z koncernu mohou zakázky získávat dál.
Kvůli situaci se zřejmě o rok zpozdí i stavba části D3 Třebonín - Kaplice nádraží. U úseku Třebonín - Kaplice podala nejvýhodnější nabídku právě Metrostav Infrastructure, nabídla 1,87 miliardy Kč.