Ne vše lze vrátit. Záleží na tom, zda nákup proběhl přes internet nebo v kamenném obchodě. U zboží z e-shopů máme ze zákona 14 dnů lhůtu na vrácení, která začíná běžet s jeho převzetím.
Na lávce za 300 milionů korun se stále drží po deštích voda kvůli špatně položenému povrchu. Firma ho teď musí přebrousit a znovu vyspádovat. Bez oprav není možné lávku zkolaudovat.
Dovolená je čas, na který se většina lidí těší celý rok. Ne vždy ale musí dopadnout podle představ. Zpožděný let, špinavý pokoj, anebo třeba místo all-inclusive jen snídaně v ceně ubytování.
Nová lávka na hlavním nádraží v Pardubicích je ve zkušebním provozu. Cestující upozorňují na nedostatky a ne vždy funkční eskalátory, Správa železnic bude vady reklamovat.
Na vozidlech se opakovaně projevují technické závady. Teď jsou tedy zpátky v dílnách výrobce. Práce jsou sice součástí reklamační záruky, autobusy by ale zpátky v provozu mohly být znovu až na jaře.
Cestovní kanceláře pokračují s vyřizováním reklamací zájezdů na Rhodos. „Žádná cestovní kancelář nechce přijít o svého klienta a snaží se maximálně vyjít vstříc,“ říká ředitelka jejich asociace.
Firmy zavádí kroky, jak hromadnému vracení zamezit. Uvažují o zrušení vracení zadarmo a zavedení symbolického poplatku. Další společnosti zablokovaly vybrané problémové klienty.
27:09
Praha||Iva Hadj Moussa, Richard Vrdlovec, kac|Společnost
„E-shop by neměl mít problém s přijetím zboží bez cedulky, zákon nám ani neukládá to vrátit v původním obalu. V obchodě záleží na domluvě,“ tvrdí vedoucí právního oddělení organizace dTest Šmelhaus.
Na kvalitu talířů, misek a hrnků ze sérií HEROISK a TALRIKA si začali stěžovat sami zákazníci – v několika případech se mělo příliš lehce rozbít. Obchodní dům zákazníkům při reklamaci vrátí peníze.
„Česká republika v tomto směru není úplně výjimkou. Podobné zkušenosti měly i jiné země, Belgie, Nizozemsko, Španělsko, kde také byly nějaké nekvalitní ochranné prostředky z Číny,“ řekl ministr.
V povánočních výprodejích mají Češi největší zájem podle manažera nákupního rádce Heureka.cz Marka Dobrého o mobilní telefony a velké spotřebiče, jako jsou pračky, ledničky, myčky nebo sušičky.
Marek Hlavica uvedl, že si Asociace komunikačních agentur uvědomuje, že dezinformační weby touto iniciativou nezaniknou. V každém případě jim to ale aspoň ztíží fungování.
Reportéři Radiožurnálu se rozhodli službu doručení vyzkoušet a v úterý, kdy byl poslední den garance, poslali speciální balíček do ruky z pražské hlavní pošty.
Češi stále neumí vymáhat kompenzace za pokažené dovolené. Pokud jim cestovní kancelář nevyhoví, tak to často dál neřeší. Téměř dvě třetiny reklamací jsou ale neoprávněné.
Přestože je sezona letních dovolených teprve na začátku, cestovní kanceláře už teď vyřizují stovky reklamací zájezdů. Vyplývá to z ankety Českého rozhlasu mezi cestovními kancelářemi a agenturami.
Britské aerolinky jako British Airways či easy Jet chtějí, aby cestující platili za reklamace. Stálo by je to 25 liber, což je v přepočtu přibližně 770 korun. Pokud se ukáže, že měl zákazník pravdu, dostane své peníze zpět i s kompenzací.
Češi jsou letos spokojenější se službami cestovních kanceláří. Podíl reklamovaných zájezdů klesl na půl procenta. Ve srovnání s rokem 2014 je to o tři desetiny procenta méně. Letos se přes agentury odhadem prodají zhruba 2 miliony dovolených. Zhruba 10 tisíc pak lidé vyreklamují. Vychází to z nových údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. Nejčastějším důvodem stížností je nedostatečný úklid v hotelu nebo služby delegáta.
Lidé se čím dál více obracejí na tzv. hodinové manžely. Zákazníky láká nižší cena a také pestrá nabídka služeb: od utažení kohoutku až po odbornou práci, na kterou ale musí mít řemeslník kvalifikaci. Podle podnikatelské asociace hodinoví manželé často pracují bez živnostenského oprávnění. A to je podle České obchodní inspekce kamenem úrazu třeba při reklamacích.
Některé cestovní kanceláře už teď vyřizují první stížnosti nespokojených klientů. Týkají se hlavně ubytování nebo třeba služeb delegáta. Jen loni reklamovalo dovolenou zhruba sedm tisíc lidí, ne všichni ale uspěli.
Češi si poslední dobou stále častěji stěžují na letecké společnosti. V nepříjemný zážitek se proměnila i dovolená Martina Šaška a jeho přátel. Při návratu z Martiniku nestihli kvůli zpožděnému letu navazující spoj do Prahy. Spor s přepravcem nakonec pomohlo vyřešit Evropské spotřebitelské centrum.
Česká obchodní inspekce (ČOI) loni udělila cestovním kancelářím 96 pokut v celkové hodnotě téměř 1,9 milionu korun. Největší problémy stále doprovázejí vyřizování reklamací. Klienti se tak například dozvěděli, že uplatnit ji mohou jen po dobu dvou týdnů – místo zákonem garantovaného měsíce.
Česká obchodní inspekce pokutovala další nepoctivé pohřební služby. Jejich provozovatelé těží z toho, že objednání pohřbu je pro pozůstalé psychicky náročné a snadněji se nechají oklamat. Ve druhém čtvrtletí letošního roku porušily zákon čtyři z deseti kontrolovaných pohřebních služeb.
Lidé, kterým mobilní operátoři účtovali vysoké pokuty za předčasné ukončení smlouvy, můžou žádat o reklamaci. Podle Českého telekomunikačního úřadu byly peněžité tresty operátorů neoprávněné. Pokud s reklamací lidé neuspějí u samotného operátora, můžou se obrátit na telekomunikační úřad.
Od letošního roku mohou lidé díky novému občanskému zákoníku požadovat odškodnění i za zkaženou radost z dovolené a citovou újmu. Novinka má mimo jiné přimět cestovní kanceláře, aby sladily nabídku v katalogu se skutečnými podmínkami na místě.
Lidé si při reklamacích zájezdů nejčastěji stěžují na ubytování. Závady jako špína na pokoji, plíseň v koupelně, proleželé a špinavé matrace, hluk, zápach nebo hmyz nejsou u reklamovaných zájezdů žádnou výjimkou. Řeší se často i další nedostatky.