Před pár týdny se členské státy dohodly na nových pravidlech, a ta se dotknou novostaveb i starších budov. Česko kvůli nim musí zrychlit tempo oprav obytných a kancelářských domů, ale třeba i úřadů.
Výhodou dotačních programů je, že jsou z poloviny dotované z Modernizačního fondu, který čerpá peníze z prodeje emisních povolenek. Díky tomu můžou stavební spořitelny nabídnout výhodnější úroky.
Hotový je už hotelový salonek a také bar Avion. Teď, za provozu, lakýrníci vrací koženkové obložení stěn v restauraci do původní okrové barvy ze 70. let.
Už za pár měsíců se na trať vrátí možná nejznámější vlak z Východního Německa. Jeden kus teď prochází důkladnou opravou a ještě letos by se měl podívat i do Česka.
Ministerstvo životního prostředí podle Hospodářských novin chystá dotace na opravy starých domů. A vláda chce odradit od předčasné penze, píšou Lidové noviny. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
První lidé by se do sálů, které budou sloužit Správě železnic především jako reprezentační, mohli dostat po nových eskalátorech z odbavovací haly nádraží příští rok v září.
Střechu nebo okna zateplily podle dat agentury PAQ Research hlavně domácnosti s vyššími příjmy. Těm, kterým na úpravy nezbývají peníze, může pomoct stát díky novému projektu Nová zelená úsporám Light.
Stavební firmy vydělají víc, když staré zbourají a nahradí novým. Často vyhazují staré dveře, krovy, podlahy. „Když tam pak přijdeme, vidíme, že tam žádný vážný problém není,“ říká architekt Kmošek.
V době, kdy patro nebylo přístupné pro návštěvníky, byly v chodbě složené matrace, za zavřenými dveřmi byly depozitáře postelí, sekretářů, stolů nebo sedacího nábytku.
Strojvedoucí v Evropě by měli mít v budoucnu povinnost ovládat jednotný komunikační jazyk, tedy angličtinu, píše Mladá fronta Dnes. Změny zvažuje zavést Asociace Evropských nákladních dopravců.
Na nově opraveném mostu u německé obce Kühnhaide by nebylo nic podivného. Tedy až na to, že je opravený pouze do půlky. Most totiž leží přímo na česko-německé hranici v Krušných horách.
Omezení má trvat do 9. prosince. „Na místě bude vyznačena obchozí trasa, kterou mohou cestující využít,“ říká mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
„Orloj je nejstarší mechanický stroj na světě. To za astrolábem je nejstarší dílo lidských rukou, které se už přes 600 let pohybuje. Nic podobného na světě není,“ říká architekt Petr Malinský.
Pohodlně se usadit do polstrovaného křesílka, objednat si ke stolku kávu, vyndat si z poličky knížku a nechat se přitom dovézt až domů. Tak se nyní cestuje tramvají v egyptské Alexandrii.
Na Ještědu v Liberci lze zajistit dostatek vody k zasněžování skiareálu i v případě jeho plánovaného rozšíření. Musejí se ale vybudovat další dvě akumulační nádrže.
Přes 50 let stála stará stříkačka opuštěná ve stodole, kde se našla jen šťastnou náhodou. I přes původní finanční problémy jsou nyní restaurátorské práce v plném proudu a dobrovolní hasiči ji dostanou opravenou jako dárek ke svému 125. výročí.
Zatímco moderní vozy značky Tatra právě bojují o čelní místa v rallye Dakar, v samotné automobilce restaurují jeden ze dvou prvních soutěžních speciálů, který vznikl před více než 30 lety.
Za zavřenými dveřmi v muzeu RAF v anglickém Cosfordu je v plném proudu unikátní restaurátorská operace. V tamním konzervačním centru dávají dohromady vrak německého bombardéru Dornier 17. Ten sestřelily britské stíhačky v roce 1940 a od té doby ležel jediný dochovaný exemplář tohoto typu letounu na dně kanálu La Manche.
V Hraběticích na Novojičínsku opravují starou kapli a chtějí obnovit pomalu zapomenutou tradici zvonění. Zvoníka ovšem nehledají, tenhle starodávný vesnický úřad bude řídit satelit. Kopule z poloviny 19. století dostane hlas díky navigaci GPS a mezi chalupami v místní části Jeseníku nad Odrou bude vyzvánět poledne i klekání.
Litomyšl prochází v poslední době velkými změnami. Kromě nové Jiráskovy ulice se mění například i Regionální muzeum. Dostává novou, moderní přístavbu a původní historická budova se zase mění uvnitř. První návštěvníky se muzeum chystá přivítat v červenci.
Na šumavském hradě Velhartice už zase voní pivo. Po zhruba 30 letech tady skončila obnova hradního pivovaru z 15. století. Pivo tu zatím nevaří, můžete si ho ale dát ve stylově zařízené restauraci.
Víte, kde vám nejlépe a zároveň nejlevněji opraví amerického automobilového veterána? Třeba několik desítek let starého Mustanga nebo Chevroleta? V Polsku. Právě tam si nechávají zrenovovat nepojízdné vraky fandové z celého světa. V dílně pana Gertiga z Poznaně mají plno na další dva roky dopředu. Zblízka se o tom přesvědčil i polský zpravodaj ČRo Petr Vavrouška.