Kvůli ledovce a mrznoucím mlhám meteorologové doporučují, aby starší nebo méně mobilní lidé omezili vycházení ven. Řidiči by měli sledovat dopravní zpravodajství a jezdit opatrně.
„Příklady ze Slovenska i dalších států ukazují, že to nepřináší větší rizika, nýbrž naopak snížení počtu vážných nehod způsobených začínajícími řidiči,“ uvedl v rozhovoru pro Radiožurnál Martin Kupka.
Delší cesty v nevlídném počasí mohou způsobit podrážděnost řidiče za volantem, zdůrazňuje dopravní expert. Podle něj špatná nálada, ale například i bunda nebo těžké boty nejsou to pravé při řízení.
Mezi zrušenými spoji byly například i ranní autobusy, které využívají děti z okolních obcí pro cestu do školy. Nový dopravce, který v kraji působí od neděle, přisuzuje problémy náhlé personální krizi.
Případná změna by měla být součástí chystaných úprav bodového systému. Podle rezortu by se zmíněnou rychlostí jezdilo pouze na vybraných úsecích a za dobrých klimatických podmínek.
Silný vítr začne foukat v noci na neděli. V nárazech přesáhne rychlo 65 kilometrů v hodině. Může způsobit menší škody na domech a třeba i lámat větve stromů. Varování platí i pro řidiče.
Nedostatek pracovních sil chce britská vláda řešit vydáním dočasných pracovních víz. Na farmách je ve Velké Británii momentálně na 120 000 prasat, které nemá kdo porazit a jejich maso zpracovat.
„Brexit v tom nehraje významnou, natož pak klíčovou roli. Větší roli hraje covid, změny v daňových předpisech nebo problematické vydávání řidičských průkazů,“ řekl Plusu Jiří Přibáň.
Na závěrečnou zkoušku v autoškole budou mít nově žáci jen tři pokusy. Doposud byl jejich počet neomezený. Ti, kteří zkoušky nezvládnou udělat ani na potřetí, budou muset autoškolu opakovat.
Poslanci projednávají nový bodový systém a zpřísnění trestů pro řidiče, píše Mladá fronta DNES. O chybějících 5 miliardách v armádě informuje deník e15. Více ve výběru z médií z Radiožurnálu.
Alespoň jeden trestný bod mělo téměř půl milionu řidičů. Přesto je to nejnižší číslo od zavedení bodového systému. Nejčastějším přestupkem je překročení rychlosti.
Po tuzemských silnicích jezdí stále víc kamionů. Paradoxně ne českých, ale hlavně těch s cizí poznávací značkou. Podle statistik ministerstva klesá česká mezinárodní kamionová doprava už čtyři roky.
Úterní tisk se věnuje také řidičům aut, kteří blokují provoz tramvají a unikají pokutám nebo stavu ovzduší v Evropě, který se za posledních 30 let zlepšil.
„Nesmím jezdit v noci. Nesmím jezdit víc jak 90 kilometrů v hodině a mám zakázanou dálnici,“ říká Pavel Samek z Hradce Králové, který před lety prodělal mozkovou mrtvici.
Dva olomoučtí policisté vypisovali pokuty do bloků přepisovacím perem, takzvaným rollerem. Poté, co řidiči zaplatili a obdrželi potvrzení, nahradili původní částku nižší a rozdíl si nechali.
Kriminalisté budou pokračovat v zatýkání v Brně a nemocnice mají problémy s ochranou citlivých údajů. Více se dozvíte v přehledu tisku, který sestavil Radiožurnál.
Viníci se tímto způsobem v mnoha případech, pokud jde o méně závažné havárie, podle centra mohou snažit vyhnout ztrátě bonusu z povinného ručení. Ovlivnit je však může i stres z prožité události.