Z 13 v úterý zrušených linek jich je pět mimopražských, a sice linky 339, 346, 375, 377 a 658, a zbylé, tedy linky číslo 163, 166, 171, 204, 208, 209, 223 a 228, jezdí na území hlavního města.
Praha začne nový systém testovat v létě, zatím ve dvou stanicích metra. Hlavní část nových cedulí plánuje město začít instalovat příští rok, další pak přibydou především při opravách a nové výstavbě.
„Je mírně omezen provoz pražské MHD, a to asi o devět procent. Již mnoho let dochází s ohledem na obvyklý pokles využití PID na počátku roku k mírnému omezení nabídky spojů,“ uvedl mluvčí.
Dopravní podnik uzavřel trať mezi Lazarskou, Národní třídou a Újezdem a taky na části Vinohradské třídy. Obě potrvají až do srpna, cestující by se měli připravit na delší přestupy a taky na zpoždění.
Výše úspor byla jedním z důvodů, proč se proti návrhu postavili náměstek primátora Adama Scheinherr (Praha Sobě) a náměstek v ROPIDu Martin Šubrt. „Úspora je nízká v porovnání s dopady na cestující.“
Organizátor pražské hromadné dopravy ROPID odmítá změnu, která by umožnila vyřídit dětskou tramvajenku online, aniž by rodiče museli posílat fotku rodného listu dítěte.
Jde hlavně o úsek mezi Radotínem a Prahou Smíchovem, kde v poslední době došlo ke zrušení několika spojů. U některých dali železničáři vědět dopředu, u dalších to prý bylo z minuty na minutu.
Jen něco málo přes měsíc stála autobusová zastávka Malostranské náměstí u podloubí paláce Smiřických nedaleko Poslanecké sněmovny. V polovině ledna ji ale dopravní podnik přesunul.
Od příštího roku by se pražští cestující měli dozvědět, kterou zastávku jejich spoj už projel. Dopravní podnik ale data poskytne pouze u autobusů. Většina dopravců přitom informace už zveřejňuje.
Městský soud v Praze přitom už loni nařídil dopravnímu podniku data zveřejnit. Ten se tehdy bránil právě i složitým IT systémem. Původní verdikt však nyní zrušil Nejvyšší správní soud.
Organizátor pražské hromadné dopravy ROPID publikuje jako otevřená data jízdní řády i souřadnice zastávek. Nově jsou veřejné i přepravní průzkumy. Co se z nich dá vyčíst?
Změna by přinesla finanční úspory či zrychlení dopravy. Snížil by se rovněž hluk a emise. Nevýhodou by naopak bylo, že by lidé nemohli dobíhat spoje a nemohli by stát v neprůhledném přístřešku.
Ve středu je v pražské MHD zase víc kontrolorů než obvykle. V rámci kampaně Nejedeš načerno? se totiž koná další akce Revizor. I díky této akci a dalším opatřením černých pasažérů ubývá.
Revizoři letos chytili 221 tisíc černých pasažérů, to je asi o 40 tisíc méně než loni. Podle studentů průmyslové školy dopravní v Praze 1 by mohl být počet ještě nižší.
Provoz přívozu mezi Císařským ostrovem a Trojou byl až do odvolání zastaven. Důvodem je vysoký průtok vody ve Vltavě. Přívoz nahrazuje lávku, která se na začátku prosince zřítila do Vltavy.
V červnu 2017 skončí dvouleté zkušební období, po které si mohli lidé v Praze kupovat roční kupon na hromadnou dopravu za 3650 korun. Podle ROPID a Dolínka by ale cena měla zůstat nízká i nadále.
Cesta autobusem nebo vlakem z Nymburska do Prahy či Berouna je jednodušší. Část regionu je nově zapojená do pražské integrované dopravy. Lidé se tak s jednou jízdenkou dostanou do Prahy, kde s ní pak mohou dále jet metrem nebo tramvají. První cestující v Nymburce si nový systém vyzkoušeli už v neděli při víkendovém provozu.
ROPID chystá přečíslování nočních linek Pražské integrované dopravy. Od konce dubna budou noční autobusy i tramvaje začínat namísto pětky devítkou. Po Praze tak budou jezdit autobusy 901 až 915 a tramvaje 91 až 99. Příměstské noční linky pojedou pod čísly 951 až 960.
Praha chystá výrazné změny v tramvajové dopravě. Organizace Ropid, která má plánování MHD v metropoli na starost, dnes oficiálně zveřejnila dva hlavní návrhy změn – z nich pak po dohodě s jednotlivými radnicemi vybere tu nejpřijatelnější. Vypracovala také jeden návrh doplňkový. Český rozhlas získal všechny návrhy ještě před zveřejněním.
Linkové autobusy z Mělnicka a Neratovicka končí kvůli postupnému sjednocování pražské a středočeské dopravy u stanice metra v Ládví. Ke změnám, které platí už tři týdny, mají velké výhrady někteří cestující. Upozorňují hlavně na zpoždění a špatné značení.
Zatímco centrum hlavního města se postupně vylidňuje, obyvatel na okrajích metropole přibývá. V okolí nových stanic metra A, které se otevírají v pondělí 6. dubna, však tento trend není patrný. Mezi lety 2001 a 2014 lidí bydlících v okolí tří ze čtyř stanic mírně ubylo.
Změny se ruší, vše zatím zůstává více méně tak, jako doposud, vzkazuje Pražanům i návštěvníkům metropole náměstek pražské primátorky a radní pro dopravu Petr Dolínek z ČSSD. Návrh, kterým chtěla společnost ROPID razantně změnit veřejnou dopravu v hlavním městě, totiž odmítl. ROPID tak musí začít znovu a cestující můžou na následující měsíce obavy o svůj oblíbený spoj pustit zase z hlavy.
Cestující musí od neděle počítat s novým jízdním řádem u regionálních vlaků v Praze a jejím okolí. Změny podle organizátorů dopravy přinesou kratší intervaly, na některých tratích přibudou kromě pravidelných spojů i nové zastávky.
Lidé dojíždějící do Prahy ze středních Čech by v budoucnosti mohli kromě auta, vlaku a autobusu využívat takzvané vlakotramvaje. Ve městě by zastavovaly na každé zastávce, na kraji Prahy by se pak proměnily na rychlý vlak. Moderní dopravní prostředek by se na tratích mohl objevit kolem roku 2024.