„Z výsledků je možné odhadnout, že se zhoršuje úroveň čtení. Děti čtou méně a také hůř, než četly dřív,“ avizuje finský ministr v pořadu Interview Plus.
Škola chtěla žáky zklidnit, ukázat jim jiné formy zábavy a přimět je k častější komunikaci mezi sebou. Proto vytvořila nové relaxační zóny a na chodby pořídila stolní fotbaly a ping-pongové stoly.
Ministerstvo školství navrhuje, aby se slučovaly malé školy. Slibuje si od toho úbytek administrativy. „Byli bychom rádi, kdyby to bylo komplexní řešení,“ oponuje ředitel ZŠ pro Český rozhlas Plus.
Ministerstvo obrany po pěti letech nachystalo novou koncepci přípravy Čechů na obranu. Plánuje díky ní dostat důležité informace o armádě k co nejvíce lidem.
„Znepokojivý trend poukazuje na hlubší krizi vzdělávacího systému, v němž se učitelé cítí stále zranitelnější a bez podpory,“ uvedla poslankyně Jin Sun-mee z Demokratické strany.
Situace, která podle deníku Bild přerostla v chaos, se v nadcházejících dnech zřejmě nezlepší. V německé metropoli je běžné, že školy nemají vlastní kuchyně, takže jsou odkázány na dovoz obědů.
Všechny děti k tomu mají co říct. Není to tak, že by o ničem nevěděly, utajit útoky před nimi ani nejde, když většina z nich kvůli ním spí ve sklepích.
Pozitivně se k zákazu zatím staví i samotní žáci, například jedenáctiletá Halima: „Myslím si, že je to opravdu dobrý nápad. Kvůli telefonům se při hodině nedokážeme soustředit.“
Policie spolupracuje se slovenskými kolegy řešícími podobné problémy. Vznikla také pracovní skupina, kde zasednou zástupci ministerstva vnitra, školství, policie a zmocněnkyně pro lidská práva.
„Rodin, které se ocitají v horší ekonomické situaci, je čím dál víc. Od covidu, i předtím krize a tak dál,“ popisuje místostarostka Prahy 7 Hana Šišková (Praha sobě).
„Vyhoření jsem v průběhu měl spoustu. Na začátku se to stávalo s rodinami, které byly nemotivované, nebo to bylo náročné,“ popisuje Milan Černý v rozhovoru pro Radiožurnál.
„My vytváříme systém, kde se nevybírají ti nejlepší kandidáti. Není to navíc transparentní, protože město si nakonec vybere, koho chce. Často podle známostí,“ míní sociolog Daniel Prokop.
Zatímco v Česku a většině dalších států Evropské unie mohou šestnácti a sedmnáctiletí lidé toto hlasování nanejvýš se zájmem sledovat, v Belgii do něj i aktivně zasáhnou.
Školy se uzavírají nejen v Dillí, ale i v takřka třicetimilionovém státě Paňdžáb. Silná výstraha před extrémními teplotami platí celý týden. Jižní státy Indie se naopak potýkají se silnými dešti.
České školství učinilo další krok do 21. století. Politici si mohou spokojeně odškrtnout splněný úkol. Řeč je o elektronickém podávání přihlášek na střední školy.
„Od zaškrtávacích testů se budeme nepochybně posouvat k interaktivním úlohám, kde se budou úlohy řešit online,“ popsal možnou budoucnost českého školství ministr Mikuláš Bek ze STAN.
„Škola by měla učit žáky seberegulaci, ale také tomu, že i reálný svět je dobrý. Protože podle výzkumů děti tráví v digitálním světě skoro pět hodin denně,“ upozorňuje učitel mediální výchovy Voráč.
Uchazeči si mohli letos nově podat tři přihlášky místo dvou. I proto je podle mluvčí Cermatu Jany Patákové vyšší počet přihlášek na jednotlivé obory. Žáci určovali, na kterou školu chtějí nejvíce.
„Rodiče se oprávněně bojí toho, že první třída je nevstřícná k dětem. Odklad dítě zvýhodní,“ říká v rozhovoru pro Radiožurnál sociolog Daniel Prokop ze společnosti PAQ Research.
Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele získal Dominik Simon ze Základní školy Antonína Baráka v Lovosicích. Do letošního ročníku soutěže žáci nominovali 72 vyučujících, o sedm více než loni.
Vedení některých škol studentům využívání umělé inteligence umožňuje i ve známkovaných pracích, pokud to dopředu oznámí. To má rozvíjet i kritické myšlení.
Mladá generace Rusů je více protiputinovsky a protiválečně naladěná. Podíl mladých lidí zapojených do politiky je až na malou menšinu tradičně nízký, stejně jako jejich důvěra ve státní instituce.
Letošní novinkou je vedle elektronických přihlášek a systému DiPSy také možnost hlásit se na tři školy místo dosavadních dvou. Jednotné přijímací zkoušky budou žáci psát v polovině dubna.