Za výlohami obchodů se po roce objevily poutače v černých barvách s výraznými červenými čísly lákající na obrovské slevy. Lidé by ale měli být při nákupech ve slevových akcích obezřetní.
Přestože se podle Asociace nákupních center nákupní chování Čechů v posledních letech mění, chuť utrácet je ani letos neopustila, jak v rozhovoru pro Český rozhlas uvedl předseda asociace Jan Kubíček.
Už v pátek nastane takzvaný Black Friday, Černý pátek, původně americký slevový svátek, který se uchytil i u nás. Podle Asociace pro elektronickou komerci chce tyto slevy využít až 80 procent lidí.
Ceny benzinu se teď v Polsku dokonce snižují, a to navzdory růstu cen paliv na světových trzích. Češi oproti tankování doma ušetří za litr v přepočtu přes 7,90 Kč.
Hlavní změnou v novele o ochraně spotřebitele je to, že prodávající musejí spotřebitele informovat o nejnižší ceně, za kterou výrobek prodávali v posledních třiceti dnech před poskytnutím slevy.
Ceny potravin se podle Mikošky začínají stabilizovat, což by mělo být vidět na pekařských výrobcích. Chválí také zákonnou povinnost řetězců dávat potraviny potravinovým bankám.
Obchodníci se při slevových akcích musí od ledna řídit přísnějšími pravidly. Cílem je zamezit falešným slevám. Jak to bude fungovat, vysvětluje mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.
Povánoční slevy budou kratší, záruky delší – to je téma Lidových novin. A Hospodářské noviny píšou o odlivu schopných programátorů z trhu. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Češi na vzpomínce na mrtvé nešetří. Téma Deníku. Počet slev v Česku podle Hospodářských novin roste. A firmy se snaží nepropouštět, píše Právo. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Deník pozoruje velký zájem o levnější paliva, Reportér stěhování některých druhů zvířat do měst. A Hospodářské noviny píšou o údajích o třídění odpadu. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
V českém tisku se v úterý dočtete, že Česko zaostává za Evropou v počtu start-upů i v objemu investic, které do nich tečou. Hůř je na tom už jen Albánie, píší Hospodářské noviny.
O jednotnou železniční jízdenku je zájem, v testovacím provozu na dvou tratích v Česku se jich prodalo už dva a půl tisíce informuje Mf Dnes. Více ve výběrů z médií, který připravil Radiožurnál.
Obchodníci vyprodávají zboží v předstihu, protože chtějí nalákat zákazníky, aby nešetřili a nebáli se utrácet. Velké poklesy prodejů hlásí obchodníci s oblečením, botami nebo s nábytkem.
Problém se slevovými akcemi se podle Prymuly objevil v souvislosti s vymezením otevírací doby v obchodech. Objevují se podle něj stížnosti, že senioři všechno zlevněné zboží vykoupí.
Ministerstvo dopravy nastavilo maximální limit, který dopravcům za jízdenky platí. Nově tak například za jízdenku na trase mezi Prahou a Ostravou dopravcům vyplácí maximálně 389 korun.
Podle mluvčího spotřebitele ale nejvíce trápí podvodníci v e-shopech. Rizikové nákupy na internetu zpravidla nejsou u seriózních a prověřených obchodů.
Internetové slevy vypadají na první pohled velmi lákavě. Jenže když si zákazníci ceny zboží porovnají s jinými obchody, tak mnohdy zjistí, že za ceny po slevě nabízejí výrobek ostatní prodejci běžně.
Stát od počátku příštího roku stanoví maximální slevy na jízdné pro žáky, studenty a důchodce. Sleva zůstane 75 procent, její výše ale bude mít u každé trasy nastavený limit v korunách.
Ministerstvo životního prostředí připravuje nová pravidla, ve kterých by mohl být povolen odstřel těch šelem, které jsou nebezpečné nebo příliš škodí. Odstřel vlků prosazují hlavně myslivci.
Na web Pepa.cz si ale klienti a obchodní partneři stěžovali už dřív, přes půl roku totiž neplatil řadě svých partnerů. Mezi nimi byly třeba hotely nebo cestovní kanceláře.
Dosud má ministerstvo dopravy vypočítané náklady na tyto kompenzace do letošního února. Během druhého měsíce roku stát dopravcům proplatil přes 417 milionů korun.
Ve více než třech stech případech se lišila cenovka a následná suma, kterou zákazníkovi naúčtovaly u pokladny. Většinou to bylo víc, než kolik kupující čekal.
Slevové akce by měly mít nastavená pravidla, například aby jeden výrobek nemohl být v akci trvale. „Pojďme říci, že rohlík bude v akci jednou za čtvrtletí, ale ne každý týden,“ říká Miroslav Koberna.
Regionální Deník se ve svém sobotním vydání zajímá o práci takzvaných streetworkerů. Lidové noviny si pak všímají nárůstu v používání samoobslužných boxů na mytí aut.
Útraty v hypermarketech už nerostou tak rychle, jako v menších obchodech. Zatímco supermarkety a diskonty meziročně vzrostly téměř o desetinu, u největších obchodů byl nárůst zhruba tříprocentní.
Minimum zboží ve slevách a jednotné marže, o takových regulacích trhu uvažuje ministr zemědělství v demisi Jiří Milek. Potravinářská komora to vítá, kritika zní ze Svazu obchodu a cestovního ruchu.
Někteří lidé přijdou o výhody a slevy spojené se zákaznickými kartami. Část firem totiž svoje věrnostní programy úplně ruší. A to kvůli evropskému nařízení GDPR.