Elektromobily jsou budoucností Evropy, domnívá se Petr Knap z poradenské společnosti EY. Šéfredaktor Autoweek.cz Vladimír Rybecký upozorňuje, že jejich výroba je energeticky náročná.
Šéf BMW dlouho bojuje proti zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí.
Podle Regana se jedná o „obří krok vpřed“ ve snaze splnit klimatické cíle Bidenovy administrativy. Opatřením se podle něj zároveň „vydláždí cesta k plně elektrické, bezemisní budoucnosti dopravy“.
„Pandemie je jistě přírodní jev a příroda s námi nevyjednává, naopak ukazuje, jak je poměrně silná. Ale je důležité a rozdílné, jak stát na věci reaguje, jak rozděluje náklady a výnosy.“
Premiér Petr Fiala (ODS) v rozhovoru pro CNN Prima News zároveň uvedl, že je důležité, aby se jádro dostalo na seznam podporovaných zdrojů energií. Současně zopakoval nutnost úpravy státního rozpočtu.
Jahn připouští, že dražší modely aut mají nyní ve výrobě přednost. Týká se to zejména modelů Octavia, Superb a Kodiaq a také elektrický Enyaq, především kvůli plnění emisních limitů Evropské unie.
Josef Morkus připomíná, že v Česku stále pochází polovina elektřiny ze spalování uhlí. A podle zdrojů elektrické energie se liší okamžik, kdy se už elektromobil vyplatí z hlediska produkce emisí.
Unijní exekutiva také chce výrazně podpořit prodej elektromobilů, pro něž by měly členské země budovat podstatně více dobíjecích stanic. Plán musí nejprve schválit členské státy a Evropský parlament.
Některé země už přemýšlí, kdy zakáží prodej aut se spalovacím motorem definitivně. „V Česku je jiná kupní síla a lidé jsou rádi, že mají auto,“ upozornil předseda Asociace pro elektromobilitu.
Ve Francii by se do roku 2040 měly přestat prodávat benzinové i naftové automobily. Ambiciózní cíl ve čtvrtek představil ministr životního prostředí Nicolas Hulot.
Švédská automobilka Volvo přesouvá zájem od vozů s čistě spalovacím motorem. Firma oznámila, že všechny nové modely uvedené na trh od roku 2019 budou plně elektrické nebo hybridní.
Kauza Dieselgate s falšováním emisí naftových vozů koncernu Volkswagen odstartovala debaty, kdy skončí v autech klasické spalovací motory a jaké pohony by je mohly plnohodnotně nahradit. 87. ročník světového autosalonu v Ženevě, kde mají jasnou převahu auta s benzínovým nebo naftovým motorem, naznačuje, že jejich konec je ještě daleko.
29. ledna 1886 si Karl Benz požádal o patent na svoji tříkolku poháněnou spalovacím motorem. Podle německého patentového úřadu byl prvním konstruktérem, který benzinovým motorem nahradil živá zvířata. Tento okamžik je považovaný za počátek automobilové historie.