Plánovaná studie má zhodnotit ekonomické a ekologické aspekty případného splavnění Odry v českém pohraničí do Polska. Podle ministra dopravy Martina Kupky má určit, jestli do projektu investovat.
Kontrola ukázala, že resort dopravy neměl účinný systém řízení investic a nedostatečně schvaloval připravené projekty, které nabíraly zpoždění a často se měnily, což se odrazilo na jejich nákladech.
Průmyslu na Ostravsku by mohlo pomoci splavnění řeky Odry - z polského města Kožle až do Ostravy. V Bohumíně o tom jednali zástupci státních úřadů obou zemí. Jak v Česku, tak i v Polsku už vznikají studie, které určí nejlepší trasu pro budoucí lodní dopravu.
Se stavbami zdvihadel na Slapech a na Orlíku by se podle plánů Ředitelství vodních cest (ŘVC) mohlo začít možná už za dva roky. Vltava mezi Prahou a Českými Budějovicemi by pak mohla být splavná kolem roku 2025. Splavnění by podle ŘVC zvýšilo rekreační využití území.
Vyplatí se prohloubit koryto Labe a vybudovat plavební stupeň u Děčína? Jaký dopad by splavnění mělo na životní prostředí labských břehů? Spolupracují při rozhodování úřady na české a německé straně?
Lodní dopravě v Česku hrozí zánik. Tvrdí to rejdaři s tím, že provozovat regulérní nákladní vodní dopravu, pravidelně přepravovat zboží a zaměstnávat lidi je v Česku nadále nemožné. Nejen kvůli špatné splavnosti Labe nejsou schopní konkurovat silničním dopravcům a železnici. Dnes proto představí své návrhy, jak situaci řešit.
České Budějovice a Hluboká nad Vltavou mají ode dneška nové dopravní spojení. Ředitelství vodních cest slavnostně otevře splavněný úsek vltavské vodní cesty mezi těmito dvěma městy. Bude sloužit rekreační plavbě.
České Budějovice mají od srpna atrakci, na kterou jsou náležitě hrdé – vlastní přístav, z něhož vyplouvá desetimetrové platidlo do Vrbného a zpět. Opozice považuje splavnění Vltavy za přepych.