Správa železnic v pondělí oznámila, že tvůrcem projektu bude společnost tvořená firmami SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Samotná stavba úseku by měla začít v roce 2023 a skončit v roce 2025.
V sobotním tisku se dočtete, že v Česku zlevní vstupné na hrady a zámky pro děti. Původní ceny byly podle MF Dnes diskriminační pro samoživitele. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
„Strojvedoucí vlaku jedoucí z Johangeorgenstadtu nesplnil se neohlásil dirigujícímu dispečerovi a bez jeho souhlasu nedovoleně odjel na trať, po níž přijížděl vlak z Karlových Varů,“ uvádí inspekce.
Plánuje do nich investovat jeden a půl miliardy korun. Zároveň připomíná řidičům, aby se chovali zodpovědně. Všechny nehody na přejezdech totiž letos zavinili právě řidiči a chodci.
Na železnici začíná od neděle platit jednotné jízdné. Zatím však jen na linkách objednaných státem nebo kraji. Takzvaný OneTicket má lidem pomoct, když přestupují mezi spoji různých dopravců.
Prodělání covidu neznamená dlouhodobou imunitu, píšou Lidové noviny. A Správa železnic podle Deníku plánuje novou podobu tuzemských železničních stanic a zastávek. Více ve výběru z médií Radiožurnálu.
Tři týmy přímo oslovené radnicí a k nim devět ze soutěže. Tak vypadá skupina architektonických ateliérů, z nichž jeden dá podobu novému brněnskému hlavnímu nádraží.
Aby byl signál ve vlaku lepší, musí spolupracovat mobilní operátoři, dopravci jako majitelé vlaků a také Správa železnic. A právě ta půjde příští rok řešení naproti.
Správa železnic zavedením nových opatření reaguje na červencovou nehodu u Perninku na Karlovarsku, kde se čelně srazily dva vlaky. Při nehodě zemřeli dva lidé, dalších 24 bylo zraněno.
Samolepky s nápisem „Proraž mě!“ by připomínaly, že pokud řidiči uvíznou na zavřeném přejezdu, můžou zábrany lehce prorazit. Správa železnice tak chce snížit počet tragických nehod.
„Došlo k zastavení vlaku pomocí radiobloku. V současné době celou situaci prověřujeme,“ sdělila mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová. Radioblok umožňuje zastavit vlak na dálku.
ČD v uplynulých letech zvažovaly přesun do nového sídla. Vyhlásily proto veřejnou soutěž. Tendr však skončil nezdarem, protože společnost nezískala pro ni výhodnou nabídku.
„Odvolání podávat nebudeme. Rozhodnutí považujeme za definitivní,“ informovala Friebová. Správa železnic tak potvrdila stanovisko, které zveřejnila ještě před rozhodnutím resortu kultury.
Okolo Hradce, Kolíne, Kolíne nebo Ten chlumecký zámek. Různé úvodní gongy na nádražích podle města brzy skončí. Ke změně už došlo ve Frýdlantu nad Ostravicí a Frýdku-Místku.
Podle Správy jsou prioritou právě zmíněné přejezdy na silnicích první třídy, teď závory nemá 18 z nich. Přejezdy, které by měly být lépe zabezpečené, doporučuje také policie nebo Drážní inspekce.