Od pátku se ceny za roční známku zvedly na 2300 korun, naopak se snížily na 430 za měsíční, 270 za desetidenní a nově přibyla jednodenní známka za 200 korun.
Roční bude od března dražší, ostatní ale budou díky nové směrnici Evropské unie levnější. Ta totiž určuje, kolik procent z ceny ročního kuponu můžou nejvíce stát krátkodobé známky.
Česko prošvihlo šanci urychlit výstavbu dálnic za peníze z EU, jako to dokázalo Polsko. „Bez investic v dopravě a energetice nebudeme ekonomicky růst,“ varuje ministr dopravy Martin Kupka.
Termín zdražení známek a zavedení nové jednodenní viněty zatím jasný není. Podle dřívějších zpráv je reálný rok 2026. Kupka plánuje hledat i úspory, a to především v provozu úřadů či digitalizací.
„Podporujeme, aby došlo k odložení účinnosti stavebního zákona. Proces v téhle chvíli rozhodně není připraven tak, aby začal fungovat v časových termínech,“ uvedl předseda asociace Martin Kuba (ODS).
Už tři roky od stržení původní lávky přes Labe zajišťuje spojení břehů přívoz. „Lávka je lávka, nemusím patnáct minut čekat na přívoz,“ říká Václav Pankiv z nymburské čtvrti Zálabí.
„Na vybraném vzorku zjistili, že jeden kilometr cyklostezky stál 1,5 milionu korun, ale také 31 milionů korun,“ informovali kontroloři na svých stránkách.
„To, co mně vadí, je absence demokratické diskuse a výměny názorů na dlouhodobé a aktuální problémy, před kterými nestojí jen hnutí ANO, ale země, ve které žijeme,“ píše v dopise Ivan Pilný.
Slavnostně spuštěný obchod s elektronickými dálničními známkami havaroval hned po startu. Kam ministerstvo dopravy došlo od dob stamilionového tendru na tuto malou internetovou zakázku?
Antimonopolní úřad se nezabývá cenou za systém elektronických známek. Dohlíží pouze na to, aby byla zachována pravidla hospodářské soutěže a nikdo nebyl znevýhodněn.
Lidé z Cendisu hledali několik týdnů s organizátory hackathonu možnosti, jak aspoň část jejich práce využít. Řešení nesplňuje některé požadavky informačního systému veřejné správy.
Dodavatelem a provozovatelem IT systému měla být společnost Asseco Central Europe, ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) se s ní domluvil na zrušení bez sankcí pro stát.
Digitalizace v Česku je značně chaotický podnik shromažďující data o všem možném a je jich tolik, že se v nich nikdo nevyzná. Přesto argument s Velkým bratrem pořád funguje jako strašák.
„Celé je to od počátku špatně. Hrubě se mi to nelíbí. Bude se o tom jednat. Myslím, že to bylo tak zorganizované a vypsané, že by to mělo být zrušeno,“ zkritizoval zakázku premiér Andrej Babiš.
Zakázka probíhala v režimu důvěrné, ministerstvo z toho důvodu neuveřejnilo podrobnosti o zakázce. Není tedy jasné, kolik budou jednotlivé položky jako e-hop, call centrum nebo mobilní aplikace stát.
V pátečním výběru z médií se dočtete, že samosprávy požadují více peněz na opravu silnic. Píše to deník E15. Až polovina českých školáků se podle Hospodářských novin setkává se šikanou.
Výsledky první etapy kontrol, která zahrnuje 36 mostů, budou známy do konce roku a závěrečné včetně statických posudků do 30. června příštího roku. Poté bude zkontrolováno zbývajících 27 mostů.
V novém systému bude možné dálniční poplatek uhradit elektronicky prostřednictvím internetu nebo mobilní aplikace. Předlohu nyní dostane k podpisu prezident.