Vláda jedná o umístění gigafactory v Dolní Lutyni na Karvinsku. A to nejen s dosud neodhaleným investorem, ale také s ochranářskými organizacemi. Závod má totiž stát vedle dvou chráněných území.
K obci se přidává i entomolog Petr Kozel. Podle něj by umístění více než 87 tisíc fotovoltaických panelů v daném místě způsobit akumulaci tepla a zhoršit tak mikroklima.
Vědci zkoumají také stavební materiály a konstrukce domů přímo ze zasažených oblastí. Dvoutunové kvádry, které k tomu potřebují, ale z Turecka nevozí, vyrábějí si je sami.
Ceny montovaných dřevostaveb na klíč loni podražily. Zájemci při jejich pořízení museli sáhnout hlouběji do kapsy. Naopak u dřevěných hrubých staveb v loňském roce cena spíše stagnovala.
Podle NERV jsou ale změny potřeba na všech úrovních školství včetně mateřských škol, ve kterých je nyní nedostatek míst. To by mohl vyřešit návrh, aby povinnost zajistit místa dětem měly samy obce.
„Budova má náměstí i nahoře. Není to ani tolik dům, je to kus města a náměstí. Lidé na něj budou chodit, budou na něj lézt a budou si ho užívat uvnitř i zvenku,“ říká vedoucí projektového týmu.
Radek Pospíšil z Karlových Varů měl od malička sen, chtěl si postavit svůj vlastní dům. Ještě mu nebylo ani devatenáct let a sen si splnil. Se stavbou začal v 16 letech úplně sám.
Na konstrukci byly trhliny, ale hlavním důvodem, proč se most musí rozebrat, je podle Ředitelství silnic a dálnic to, že u jednotlivých prefabrikátů nebyla dodržena tloušťka krycí vrstvy betonu.
Měla by se na nejkvalitnější zemědělské půdě výslovně zakázat výstavba obchodních center a skladů? Počítá s tím novela zákona o ochraně zemědělského půdního fondu.
Celé stavební řízení má být výrazně rychlejší. Pokud bude někdo chtít od července například stavět dům, všechny potřebné dokumenty podá stavebnímu úřadu - a ten pak komunikuje s dalšími institucemi.
Zahájení stavby se předpokládá na konci příštího roku a podle Hřiba realizace bude trvat pět až sedm let. Práce město koordinuje se Správou železnic (SŽ).
Politici dále uvedli, že věří v jeho nevinu. Shodli se také na tom, že všichni obvinění by měli ve svých funkcích skončit a i o těchto krocích budou jednat se svými koaličními partnery.
„Realita je taková, že přípravná řízení trvají neúměrně dlouho. A pak jenom můžeme koukat, jak se v Polsku staví, a my tady nejsme schopni pohnout se z místa,“ konstatuje poslanec ODS Ivan Adamec.
„Nákup za současných podmínek nemá smysl, shodli jsme se na tom v koalici. Cena je dvakrát dražší, než určil znalecký posudek, a do roku 2044 je věž pronajata,“ řekl Zábranský.
Jednalo se o jednu ze zapomenutých staveb, které Úřad pro zastupování státu ve věcech majetkových nabízí zdarma obcím. „Máme ještě zájem o část pozemku u silnice na Brozany,“ přiznává starosta Doksan.
Podle mluvčí Vinci Ivety Štočkové souvisí podezření z podvodu s předloženými referencemi od vítězné firmy Subterra. Na ty si konsorcia, která v tendru neuspěla, stěžovala už ve svých námitkách.
Jackson koupil areál pozemek, kde měly vzniknout stovky obytných domů, ale i komerční zástavba. Starostka Wellingtonu lituje, že jeho krok překazí stavbu bydlení pro nízkopříjmové domácnosti.
Důvodem negativního postoje firem k budoucnosti je hlavně absence strategických investic ze strany státu. To se v různé míře může dotknout více než poloviny firem.
Nepřekvapivě je situace nejhorší v Praze, kde získání vlastního bydlení vychází na 15,3 průměrných hrubých ročních platů. Souvisí to samozřejmě i s tím, že naše mzdová hladina je stále dost nízká.
Novinář Michal Komárek považuje legislativní procesy kolem výstavby za záruku ochrany životního prostředí. Premiérův poradce Štěpán Křeček se nebrání řešení detailů za pochodu.
Obyvatelé Prahy 6 i personál nemocnice si ještě počkají na nový parkovací dům. Na vině jsou neshody vedení špitálu s firmou Strabag, která tendr vyhrála.
Nová asi 300 metrů dlouhá Štvanická lávka, přezdívaná HolKa, má usnadnit pěším i cyklistům cestu mezi městskými částmi Praha 7 a Praha 8. Konstrukce spojení má vydržet až sto let.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) vyhověl na poslední chvíli podané námitce dceřiné firmy Metrostavu a zrušil zakázku na druhou část metra D.