stavebnice

|Barbora Benešová |Ekonomika

Sběratelé platí za Lego statisíce. Hodnota značky každoročně roste o 12 procent

Pro děti zábavná hra, pro dospělé výhodná investice. Na značce Lego lze dobře vydělat. Její cena se jen za poslední rok zhodnotila o 12 procent. A podle britského listu The Telegraph se dokonce barevné kostičky za posledních 15 let staly lepší investicí než bezpečně obchodované akcie, zlato nebo úrokové účty. Hodnotnější jsou takové herní sety, které se na trhu prodávají jen krátce. O nejlepší stavebnice pak zájemci bojují v dražbách.

|Vojtěch Berger, Tereza Jelínková |Zprávy ze světa

Rakouští Turci chtějí žalovat Lego, kvůli minaretu v jedné ze stavebnic

Začalo to jedním nevinným vánočním dárkem. Teď z toho budou tahanice s jedním z největších výrobců hraček na světě, dánskou firmou Lego. Za všechno může stavebnice, která vypadá jako mešita anebo křesťanský chrám, každý v tom vidí něco jiného. Plastové kostičky prý ale vyzývají ke kulturní nesnášenlivosti a k násilí. Tak to alespoň vidí Turecká kulturní obec ve Vídni.