Zaměstnanci stávkují za vyšší mzdy a příplatky. Podnětem k vyhlášení stávky bylo odmítnutí smlouvy zprostředkovatele ze strany zaměstnavatele, které by bylo kompromisem mezi oběma stranami.
Jak pravil náš premiér Rishi Sunak, měli bychom se ve dnech, kdy saniťáci stávkují, co nejvíc vyhýbat nebezpečí, neprovozovat některé sporty a – neožírat se, píše v komentáři Iva Pekárková.
Na některých místech nejezdí vlaky vůbec, o stávce list The Guardian. Železniční společnosti dopředu vyzvaly, aby lidé vlakem cestovali jen v případě nutnosti.
Ohledně dění v Íránu jsou západní novináři odkázáni na informace buď z oficiálních zdrojů, nebo ze sociálních sítí. Írán totiž cizí novináře do země zpravidla nepouští.
Rakouské dráhy ÖBB na internetu pasažéry vyzvaly, aby zrušili všechny cesty, které nejsou nutné, nebo hledali alternativní dopravu. Poznamenaly, že se ještě v neděli uskuteční další kolo vyjednávání.
„Přivolání policie jsem nevyloučil pouze pro případ, kdy by došlo k ohrožení bezpečnosti osob nebo majetku. Také mi vzhledem k současné situaci vadí termín „okupační stávka,“ brání se děkan.
„Nejde vyjednávat s planetou, to jsou fyzikální zákony. Je mýtus, že se jen přizpůsobíme klimatické změně. Musíme především zastavit emise skleníkových plynů,“ říká bývalý ministr životního prostředí.
Nejvíc jsou stávkou postiženi obyvatelé žijící mimo velká města. Zde prakticky neexistují autobusové nebo železniční spoje, protože Francie po desetiletí propagovala osobní dopravu autem.
Stávka francouzských rafinérii zesiluje. Do protestu za zvýšení platů se zapojili další odboráři. Kolik čerpacích stanic se potýká s problémy se zásobováním? A jak chce situaci řešit vláda?
Společnost oznámila, že ruší více než tisíc spojů plánovaných na středu především z Frankfurtu nad Mohanem a z Mnichova. Z těchto měst vypravuje i letadla do Prahy.
Za kilo železného šrotu nabízí většina výkupen jen korunu padesát, píše Mf Dnes. A dopravní experti volají podle Deníku po tom, aby cyklisté museli ve dne na silnicích svítit. Více ve výběru z médií.
Zaměstnanci letecké společnosti Ryanair v Belgii a Španělsku budou stávkovat. Stěžují si na nedostatečné mzdy nebo špatný přístup vedení, přičemž belgické odbory tyto problémy dlouhodobě kritizují.
Letiště v Bruselu v důsledku mohutných stávek ruší lety. Kolabuje také autobusová doprava, pravidelně jezdí pouze vlaky. Stávkuje se i na letišti v Amsterdamu, protestující se dožadují zvýšení mzdy.
Svět si zvykl na různé demonstrace ve Francii. V posledních letech to byly protesty žlutých vest nebo zdravotníků, tentokrát je tu ale opravdu výjimečný okamžik, do ulic vyšli francouzští diplomaté.
„Bezprostřední hrozba to není, ale do budoucna ano. Hlavně je to špatný signál, protože proč zrovna na zdravotnictví se vláda rozhodla ušetřit nejvíc? To nedává logiku,“ kritizuje Kubek.
Za lepší pracovní podmínky, na které si zaměstnanci jedné z největších globálních firem dlouhodobě stěžují, hodlají pracovníci stávkovat ve více než 20 zemích světa.
Asociace zkušebních komisařů odhadovala, že by se protestu měla zúčastnit většina ze 400 komisařů po celé republice. Především v menších městech se ale kvůli nedostatku termínů zkoušky uskutečňují.
Stávka má mít formu zpomalování práce. Podle vedení pošty všechny pobočky i další provozy v současnosti fungují bez omezení a stávka se v praxi neprojevila.
Vytvoření pracovní skupiny, která by řešila přetěžování zaměstnanců a nevyhovující pracovní podmínky na poštách, slíbil Knap po jednání s odboráři na začátku září.