Odborníci zatím neví, jak přesně masky přispívají k zamořování životního prostředí plasty, ale uvedli, že stejně jako jiné plastové úlomky mohou hromadit a uvolňovat škodlivé chemické látky.
Růžovo-bílá loď plující pod německou vlajkou má na sobě obrázek děvčete v záchranné vestě se záchranným kruhem ve tvaru srdce v Banksyho nezaměnitelném stylu.
Místní rybář Gaetano Esposito poznamenal, že dříve pobřežím projíždělo tolik lodí, až se podobalo dálnici. „Je tu ale ekonomický problém. Nachytám sice ryby, ale neprodám je,“ dodává.
„Protože je Itálie členem Evropské unie, má sama o sobě velmi omezené možnosti, jak situaci řešit. V podstatě všichni odborníci se shodují na tom, že je potřeba celoevropské řešení migrace.“
Loď žádala o povolení k přistání v Itálii i na Maltě, její žádosti však byly opakovaně zamítány. V sobotu SOS Méditerranée uvedla, že šest migrantů se pokusilo o sebevraždu.
Řím reagoval na stížnosti firmy zajišťující svoz odpadu, která upozorňovala na vzrůstající množství obyvatel, kteří se odpadu souvisejícího s epidemií zbavují jednoduše jeho vyhozením na ulici.
Po náročných dnech, kdy posádku na tureckém pobřeží Středozemního moře a v Hatayské provincii dokola kontrolovali policisté a vojáci, byl výlet na opuštěný hrad vítaným duševním odpočinkem.
Fregaty Admirál Makarov a Admirál Grigorovič se podle mluvčího ruské flotily mají přidat k plavidlu stejného druhu Admirál Essen, jež „plní úkoly ve Středozemním moři od prosince 2019“.
Středozemní moře je strategická oblast skýtající výhody obchodní i vojenské. Napříč staletími si to uvědomovaly jednotlivé mocnosti, které se snažily ovládnout obchodní cesty a stavět základny.
Patrně se jedná stejné kosatky, které se před několika dny objevily u janovského přístavu. Za týden tedy uplavaly 800 kilometrů, řekla AFP mořská bioložka působící v Marecamp Clara Monacová.
Škoda způsobená požárem se odhaduje na 95 miliard rublů (35 miliard korun), přičemž nynější hodnota lodi, vyrobené v roce 1985, dosahuje částky 110 miliard, napsal ruský list.
Záchranáři a hasiči z lodi dostali osm pracovníků. Požár asi vypukl během sváření a zachvátil plochu 600 metrů čtverečních. Loď začali opravovat poté, co se v únoru 2017 vrátila ze Středozemního moře.
Badatelé po plavidlu s označením HMS Urge pátrali na žádost vnuka jeho posledního velitele. Věrohodnost nálezu údajně potvrdilo britské ministerstvo vnitra, napsala agentura Reuters.
V sobotu by bouře měla podle předpovědí dorazit na pevninu, ve východním Egyptě a v částech Izraele by podle CNN mohlo napadnout až 200 milimetrů srážek, což vyvolává obavy z bleskových záplav.
Podle Mezinárodní organizace pro migraci se od roku 2014 ve Středozemním moři utopilo už přes 15 000 migrantů. Nejvíce obětí organizace napočítala v letech 2015 a 2016, kdy vrcholila migrační vlna.
Alexandrijské tramvaje slouží dodnes. Jejich poněkud archaická podoba přitom není záměr. Radnice šestimiliónového města nostalgické linky provozovat rozhodně nezamýšlí. Trápí ji ale nedostatek peněz.
Tanker Adrian Darya 1 byl asi měsíc a půl zadržován na Gibraltaru. Důvodem bylo podezření, že má na palubě 2,1 milionu barelů ropy, kterou veze do Sýrie, což sankce EU zapovídají.
Mezi zachráněnými bylo 51 dětí a mladých lidí do 18 let. Město Valencie také chce, aby v jeho přístavu zakotvila jiná loď, která má na palubě 121 migrantů zachráněných u Libye.
„Bylo to jako ráj Karibského moře, kde najdete korálové útesy hrající všemi barvami. Bylo to úplně stejné, ale místo korálů to byly tašky,“ popsala dobrovolnice.
V roce 2011 se zde totiž po silných deštích zřítila do moře skládka. V zátoce proto pluje velké množství různobarevných plastových tašek a dalšího odpadu, informovala agentura Reuters.