Ministerstvo dopravy chce jít technologiím samořiditelných vozů naproti a plánuje na podzim představit legislativu, která by ulevila řidičům od některých povinností.
Rivian vznikl v roce 2009, zatím se mu ale nepodařilo dostat z červených čísel. Krok přichází v době, kdy se zostřuje boj mezi výrobci elektromobilů a západní země přistupují ke clům na čínský dovoz.
Elon Musk přitom vytvoření cenově dostupného elektromobilu pro masy označoval za svůj dlouhodobý cíl. Ještě v lednu tvrdil, že s výrobou začne v roce 2025.
Továrna amerického výrobce elektromobilů Tesla nedaleko Berlína zastavila kvůli výpadku proudu výrobu. Závod u obce Grünheide byl evakuován, firma poslala domů tisíce zaměstnanců.
Právníci se opírají o to, že Tesle se podle nich vrátí 266 milionů akcií, které by připadly Muskovi. Všechny by měly tržní hodnotu zhruba 53,7 miliardy USD.
Soudkyně v americkém státě Delaware v úterý zrušila dohodu o vyplacení rekordní odměny 55,8 miliardy USD (1,3 bilionu Kč), kterou v roce 2018 uzavřel výrobce elektromobilů Tesla s Elonem Muskem.
Některé lodě mezi Asií a Evropou se preventivně vyhýbají cestě přes Suezský průplav, proto plují kolem celé Afriky, a jejich cesta se tak výrazně protáhne.
Majetek technologických miliardářů vzrostl o 48 procent. Nejlépe si vedl Elon Musk. K růstu majetku přispěl výkon technologických akcií, které letos stouply na nové rekordy.
Svolávací akce přichází dva roky poté, co americké úřady začaly vyšetřovat bezpečnost těchto automobilů po sérii nehod při používání částečně automatizovaného systému Autopilot. Některé byly smrtelné.
Průměrná prodejní cena elektromobilů v Evropě v letošním prvním pololetí činila přes 65 tisíc eur (zhruba 1,6 milionu korun), zatímco v Číně jen nepatrně přesahovala 31 tisíc eur (755 tisíc korun).
Ve Švédsku vede Tesla spor s odbory už přes měsíc. Odborový svaz vyhlásil 27. října stávku mechaniků, kteří odmítli provádět údržbu vozů Tesla. Automobilka totiž odmítá jednat o kolektivní smlouvě.
Auta odepsaná v Severní Americe už dlouho končí ve východoevropských opravnách ochotných napravit škody, kterých se američtí a kanadští mechanici nechtějí ani dotknout.
Automobilky varovaly, že vysoké úrokové sazby a slabý trh odrazují zákazníky. Objednávky elektromobilů Volkswagen jsou ve srovnání s loňským rokem poloviční.
Společnost dále hodlá nabídnout i levnější prémiové předplatné s plným objemem reklamy. Platforma X na reklamě vydělává asi o polovinu méně oproti Twitteru předtím, než ho Musk koupil.
Největší podíl a největší růst mají mít čistě bateriové vozy, kterých bude téměř 35 milionů, tedy o 224 procent více než nyní. Naopak nejméně populární budou plug-in hybridy.
Průměrná cena nabízených ojetých elektromobilů na českém trhu je proti stejně starým vozům se spalovacím motorem více než dvojnásobná a dosahuje 999 000 korun.
Vzestup čínského automobilového průmyslu pomohl podpořit odklon od fosilních paliv. Už v loňském roce Čína předstihla Německo a stala se druhým největším vývozcem automobilů na světě.
Auto, ve kterém se řidič zabil, bylo před nárazem v autopilotním režimu. Advokáti zesnuléhého ovšem tvrdí, že Elon Musk dříve prezentoval model auta jako bezpečný pro autonomní řízení.
Ve čtvrtek, po explozi vesírné rakety společnosti Elona Muska SpaceX, přišla automobilka Tesla o asi 13 miliard dolarů (279 miliard Kč) v akciích. Činí to asi 10 procent z každé akcie.
Tesla auta majitelům dodala bez šroubu, který upevňuje volant ke sloupku řízení. V obou případech se jednalo o Model Y letošní výroby s nízkým počtem najetých kilometrů.
Elon Musk se vrací do čela řebříčku nejbohatších lidí světa. Akcie jeho firmy Tesla od 6. ledna posílily již o 100 procent. Vystřídal tak francouzského podnikatele Bernarda Arnaulta.
Musk se vždy prezentoval jako zastánce svobody slova. Na twitteru ale propagoval teorie, které byly označeny za konspirační, a podle agentury DPA síť využil i k propagaci amerických republikánů.
Twitter má kvůli ukončení smlouvy nárok na miliardu dolarů, kterou se Musk zavázal v tomto případě zaplatit. Místo toho se ale firma chystá bojovat za dohodu, kterou schválilo její představenstvo.
Vedení twitteru neví, jakým směrem se bude platforma ubírat, když nad ní získá kontrolu Elon Musk. Podle médií to řekl výkonný ředitel twitteru Parag Agrawal.