Toyota

| ČTK |Ekonomika

Toyota přišla o pozici světové jedničky. Předstihl ji Volkswagen

Odbyt japonské automobilky Toyota Motor v loňském roce mírně stoupl. Firma však ztratila vedoucí pozici na světovém automobilovém trhu, předstihl ji německý konkurent Volkswagen. Toyota v pondělí oznámila, že její prodej se loni zvýšil o 0,2 procenta na 10,18 milionu vozů. Volkswagen, jehož součástí je rovněž česká Škoda Auto, již dříve ohlásil nárůst o téměř čtyři procenta na 10,31 milionu vozů.

Bojovníci IS jezdí v pick-upech Toyoty. USA chtějí po značce vysvětlení

|Štěpán Macháček, Simona Bartošová |Zprávy ze světa

Americkým úřadům se zdá podezřelé velké množství terénních automobilů značky Toyota, které používají bojovníci Islámského státu. Spojené státy proto přímo od výrobce požadují vysvětlení, jak se jeho vozy do rukou džihádistů dostávají. Konvoje terénních pick-upů známé japonské automobilky, které vezou ozbrojence pouští, jsou častou kulisou propagačních videí Islámského státu.

|Lucie Maňourová, Barbora Kreuzerová |Ekonomika

Toyota se po loňském propadu vrací na světovou špičku

Zisk největší japonské automobilky Toyota ve druhém čtvrtletí finančního roku vzrostl i přes propad prodeje v Číně na více než trojnásobek úrovně před rokem. Firma také v dnešní zprávě zvýšila odhad zisku na celý rok, který končí v březnu. Výhled odbytu vozů kvůli krizi v Evropě a problémům v Číně sice mírně snížila, je však na cestě dobýt zpět první příčku na světě.

|Robert Mikoláš |Ekonomika

Protijaponské nálady v Číně neutichají. Bojkot postihl i automobilku Toyota

Číňané dál bojkotují japonské zboží, doplácí na to i Toyota. Nic na tom nemění ani skutečnost, že Toyota je v současnosti největší automobilkou světa a její značka je vnímána jako vůbec nejhodnotnější. Napětí mezi Tokiem a Pekingem vyvolal spor o ostrovy ve Východočínském moři, které spravují Japonci, nárok si ale na ně činí i Čína.

|Kateřina Procházková, Tereza Svobodová |Ekonomika

Toyota se po loňském zemětřesení ocitla opět na výši

Japonská automobilka Toyota je naplno zpátky. Firma se dokázala vyrovnat s krizí, kterou v březnu 2011 způsobilo ničivé zemětřesení. Ve výdělku předstihla konkurenci už během prvního čtvrt roku sumou v přepočtu 75 miliard korun. Tahle zpráva není úplně dobrá pro německý Volkswagen, který se snažil obsadit pomyslný trůn místo asijského rivala.