Nová stezka po stopách železnice bude kopírovat trať i původní zastávky. Těch má být celkem sedm, po dvou v Hrochově Týnci a Rosicích, zbývající na chrastecké straně.
Správa železnic už vyměnila všech 109 pražců na poškozeném úseku trati u obce Milavče na Domažlicku, kde se ve středu čelně srazil expres z Mnichova s osobním regionálním vlakem.
Organizace na zakázku vypsala soutěž už loni, po zásahu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ji však zrušila. Tehdy se její odhadovaná cena pohybovalo kolem 160 milionů korun.
Správa železnic v pondělí oznámila, že tvůrcem projektu bude společnost tvořená firmami SAGASTA, AFRY CZ a AF-Infrastructure AB. Samotná stavba úseku by měla začít v roce 2023 a skončit v roce 2025.
Nový park budou tvořit dva pásy. Jeden bude široký čtyři metry a bude rozdělen na dva pruhy pro cestování na kole nebo kolečkových bruslích v obou směrech. Druhý pás bude užší a určený pro chodce.
Dosud museli lidé z Hustopečí na nádraží Šakvice přesedat z motoráčku na rychlík. Nově dostanou přímé spojení až do Brna. Jenže bez přestupu stráví na cestě o deset minut času déle.
Strojvedoucí stačil na pražce položené přes koleje zareagovat včas. „Ke střetu s pevnou překážkou ani vykolejení vlakové soupravy naštěstí nedošlo a taky žádný z cestujících nebyl zraněn.“
Putinovu jízdu vysílala televize televize Rossija 24 v přímém přenosu, podobně jako loni 15. května, kdy Putin za volantem oranžového kamionu otvíral silniční část Krymského mostu
Na trati ze Žlutic směrem do obce Chyše na Karlovarsku narazil osobní vlak do spadlého stromu, který ležel na trati. Souprava převážela deset lidí, nikomu se nic nestalo.
Bakov nad Jizerou (Mladoboleslavsko) ||bej, ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
Hasiči dostali požár mezi Bakovem nad Jizerou a Bělou pod Bezdězem vpodvečer pod kontrolu. Zásah trval více než pět hodin, podíleli se na něm členové třiatřiceti jednotek.
Železničnímu mostu mezi Výtoní a Smíchovem hrozí demolice. Ve čtvrtek o tom informoval server iDNES.cz a Strana zelených. Následně to potvrdila i mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
V Převýšově na Královéhradecku v sobotu v podvečer projel rychlík na červenou, poté ale zastavil. Protijedoucímu vlaku pak signalista změnil návěst na stůj. Vlaky od sebe zastavily asi 365 metrů.
Vlaky mezi Měšicemi u Prahy a Prahou-Satalicemi nejezdí. Vykolejila zde souprava. Byla zavedena náhradní autobusová doprava, rychlíky jezdí odklonem přes Nymburk.
Praha se možná dočká čtyř vysokorychlostních železničních koridorů. Vést by mohly do Drážďan, Mnichova, Vratislavi a na Brno a dále do Rakouska. Vyplývá to z dokumentu Správy železniční dopravní cesty, který v úterý projednal magistrátní výbor pro dopravu. Termín stavby zatím není přesně daný, první stavby by mohly začít po roce 2030.
Na trati z Plzně do Prahy ve středu ráno rychlík mezi Plzní a Chrástem usmrtil muže. Hlavní trať z Plzně na Prahu byla uzavřená téměř tři hodiny, po jedné koleji se začalo jezdit ve 12.00 a v plném rozsahu byl provoz obnoven ve 12.45, řekla regionální mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.
Vánoční období je spojené i s dárky a jeden takový dostanou možná už brzy turisté. Po vzoru Německa a některých dalších evropských zemí vzniknou v České republice takzvané certifikované tratě. Po některých připravovaných jsme se alespoň na mapě prošli dopředu.
Velkolepé oslavy 140 let od zahájení provozu Kraslické dráhy se v sobotu odehrály na železnici ze Sokolova do Kraslic. První vlaky se po ní rozjely přesně 1. června 1876. Trať postavila společnost Buštěhradské dráhy, která ji o deset let později prodloužila do saského Klingenthalu. Železnice měla rozhodující význam pro hospodářský i společenský rozvoj této příhraniční oblasti.
Mezi Opavou a Krnovem nejezdí ode dneška vlaky. Vytížená trať je ve špatném stavu, proto ji čeká modernizace. Oprava má skončit v prosinci a bude stát téměř 900 milionů korun. Cestující budou jezdit náhradními autobusy podle speciálního jízdního řádu.
Železniční trať mezi Opavou a Krnovem se v březnu opravovat nezačne. České dráhy stále nemají zajištěnou náhradní autobusovou dopravu. Investice přesahující 860 milionů korun přitom měla začít už loni.
Po osmi měsících se dnes znovu rozjely vlaky z Kořenova na Jablonecku do krkonošského Harrachova. Doteď tam jezdily autobusy, protože se trať opravovala a kompletní rekonstrukcí prošel i historický harrachovský tunel.
Na trati z Hanušovic do Jeseníku nejezdily vlaky déle než tři měsíce. Zdá se ale, že výluka byla zbytečná. Opravy železnice, kterou lidé znají z filmu Alois Nebel, ani nezačaly. Cestující tak jezdili náhradními autobusy a dopravní komplikace je zřejmě čekají i příští rok, kdy by se měla výluka znovu opakovat.
Na hlavním železničním koridoru mezi Prahou a Kolínem už jezdí vlaky téměř bez omezení. Traťoví pracovníci zprovoznili výhybku, kterou v neděli zřejmě kvůli chybě strojvedoucího prorazil rychlík.
Lidé si ode dneška zkrátí cestu na nové trati mezi Děčínem a Rumburkem přes německé město Sebnitz. Cestování mezi Dolní Poustevnou a Děčínem se zrychlilo o polovinu a klesly i ceny jízdenek.
Tragická nehoda uzavřela v neděli večer na několik hodin část hlavní železniční trati z Olomouce na Prahu. Vlaky nejezdily mezi Lukavicemi a Zábřehem, souprava tam srazila člověka.