Stavbaři na opravované pardubické třídě Míru už dokončili podzemní práce a nyní pracují na pokládce dlažby. I když mají zpoždění, podle města stále mají šanci termín dokončení stihnout.
Rekonstrukce třídy Míru v Pardubicích je v polovině. Stavební firma už dokončila opravy vodovodních přípojek a v závislosti na postupu archeologického průzkumu začíná s pokládkou povrchů.
Na třídu Míru v Pardubicích nastoupili archeologové. Opravu městského bulváru doprovází záchranný výzkum. Při něm našli odborníci zbytky staré císařské cesty a torza keramických nádob - malované talíře, džbánky a pokličky ze 17. století.
Stavebníci na pardubické třídě Míru dokončují instalaci sloupů pro trakční vedení trolejbusů. Schválený plán počítal s tím, že i po opravě hlavní pardubické třídy by tudy měla jezdit městská hromadná doprava. Nakonec to ale může být jinak. Radnice připouští, že by se z ulice po opravě mohla nakonec přece jen stát čistá pěší zóna bez provozu městské hromadné dopravy.
Archeologové narazili v centru Pardubic na zbytky historického předměstí. Kvůli rekonstrukci třídy Míru a přilehlých ulic prozkoumali část jeho původní zástavby.
Pardubičtí zastupitelé stopli výstavbu památníku sochy Jana Kašpara na třídě Míru. Město přitom už zaplatilo odměny vítězům architektonické soutěže, ve které zvítězil návrh 37 metrů vysokého sloupu s větrným rukávem a návěstidlem.
Pardubičtí radní dají dotaci na výměnu vodovodních a kanalizačních přípojek všem majitelům domů na třídě Míru a v ulici Sladkovského. Město původně chtělo zaplatit polovinu nákladů jen těm, kteří využijí nabídky společnosti Syner. Ta totiž ulice opravuje.
Historické kostky z opravované třídy Míru zůstanou Pardubicím. Stavební firma Syner na ně podle dokumentace a smlouvy nemá nárok. Volení představitelé města zjistili, že žulová dlažba zůstane v jejich majetku po více než měsíci od zahájení oprav.
Výměny kanalizačních přípojek mohou zkomplikovat rekonstrukci pardubické třídy Míru. Firma, která je má nahradit, totiž nasadila vysokou cenu a ačkoli radnice vlastníkům objektů slíbila, že zaplatí půlku, mnozí váhají.
Městský rozvojový fond Pardubice nechce plošně snížit nájem provozovnám na třídě Míru . Tento týden přitom začala roční rekonstrukce celé ulice, která výrazně ovlivní nejen dopravu, ale i průchod a přístup k jednotlivým domům.
Hlavní pardubická ulice, třída Míru, je od pondělí 3. března staveništěm. Začala tam dlouho očekávaná rekonstrukce. Stavební firma má rok na to, aby změnila lokalitu na městský bulvár s omezenou dopravou. Kvůli rekonstrukci zabraly vozy pardubické MHD jeden jízdní pruh na Sukově třídě.
Rekonstrukce pardubické třídy Míru nebude jednoduchá. Radnice i občané o ní diskutují už desítky let, až nyní se ale podařilo začít s realizací. Město už podepsalo smlouvu s dodavatelem, oprava začne v březnu. Ulice se změní v částečnou pěší zónu se zachováním provozu trolejbusů. Bude také nutné vyměnit inženýrské sítě uložené pod zemí, včetně kanalizačních přípojek.
Už v únoru nejspíš začne dlouho očekávaná oprava pardubické třídy Míru. Zhruba po roce stavebních prací se tak částečně změní na pěší zónu s pruhem pro trolejbusy.
Rekonstrukce a přeměna pardubické třídy Míru na částečnou pěší zónu by mohla začít už na podzim. Radnice uspěla s žádostí o evropskou dotaci, má hotový projekt a v těchto dnech končí první kolo výběrového řízení na dodavatele stavby.
Pardubice mají čas do konce června roku 2014 na čerpání dotací z Regionálního operačního programu. Výbor Regionální Rady Severovýchod městu vyhověl v žádosti o změnu harmonogramu Integrovaného plánu rozvoje města.