„Kontroloři zjistili, že při opravách vad postupovalo ŘSD v některých případech nehospodárně,“ uvedla Kadečková. Třeba výtluk v Bílině silničáři trvale opravili až po 4,5 letech.
O silnice ve Středočeském kraji se budou i příští rok starat dosavadní dodavatelé. Kraj se po zrušeném tendru musí vrátit k původním smlouvám. Již nyní ale vznikají plány co dál.
V druhém díle seriálu Do výšek i do podzemí zůstáváme při zemi – na dálnicích. Každou noc na některé úseky vyrážejí silničáři. I obyčejné sekání trávy pro ně přitom může znamenat nebezpečí.
Středočeský kraj se rozhodl rozpustit klub firem, které skoro 20 let zajišťují tamní údržbu silnic. Kraj chce každý rok přesoutěžit staré smlouvy na čtvrtině území.
„Všem firmám budou smlouvy vypovězeny do 1. dubna, bude to učiněno opravdu neprodleně,“ uvedla hejtmanka Petra Pecková pro server iROZHLAS.cz a Radiožurnál.
Kraj se dostal do časové tísně. Podle předsedy dozorčí rady silničářů Filipa Kořínka za to mohou zbytečné průtahy, krajská organizace byla totiž připravena rozjet nové tendry už loni na podzim.
Pokud by zastupitelé Středočeského kraje přistoupili na přesoutěžení zakázek, mohli by v budoucnu výrazně ušetřit. Takový závěr vyplynul z předběžných tržních konzultací.
Špatně udržované stavby potkává na každém kroku. „Chodím po městě a vidím, že někdo investoval peníze, ale pak ho to přestalo zajímat,“ kritizuje propagátor architektury Adam Gebrian.
Poslední vlaky projely po úzkokolejce v říjnu. Za stav přejezdů ale stále odpovídají Jindřichohradecké místní dráhy, které jsou v insolvenci. Řidiči si stěžují na stav železničních přejezdů.
Po dokončení prací, pokud nenastanou žádné technické problémy, bude přeprava plynu obnovena na současnou sníženou úroveň 33 milionů metrů krychlových denně, dodal podle agentury Reuters Gazprom.
„Petr Hlubuček udělal něco, co já považuji – a vždycky jsem považovala – za nejnechutnější věc, co může být,“ tvrdí středočeská hejtmanka Petra Pecková (STAN).
„Jde o opravu uvolněných bloků v rámci priorit stanovených Odborem památkové péče Kanceláře prezidenta republiky,“ napsal server iROZHLAS.cz Jiří Ovčáček.
Příčina pádu lanovky zatím není objasněna, neštěstí by se ale zřejmě nestalo, kdy nebyla zanedbána údržba lanovky. Ta spadla, když se přetrhlo nosné lano.
Trojská lávka se zřítila v prosinci 2017. Při jejím pádu se zranili čtyři lidé, kteří se na ní v té době nacházeli. Policie zahájila vyšetřování a obvinila z obecného ohrožení a nedbalosti dva lidi.
V letech 2016 až 2018 bylo provozuschopných méně než 43 procent tanků. Jeden z vyprošťovacích tanků nebyl schopen provozu 3,5 roku, což je téměř pětina jeho životnosti, podotkli kontroloři.
Letadlo nejde jednoduše oprášit a vrátit do provozu. Při odstávce je třeba spousta práce a pozornosti, od údržby hydrauliky a systémů řízení letu až po ochranu před hmyzem a volně žijícími zvířaty.
Náklady na běžnou údržbu pražských mostů loni klesly meziročně o 19 milionů korun na zhruba 210 milionu korun. V havarijním stavu jsou v Praze tři lávky, dalších 122 je ve špatném stavu.
Zima je nejen pro řidiče, ale taky pro auta nejnáročnější období roku. Už teď na některých místech sněží a teploty se drží kolem nuly. Je proto nejvyšší čas si auto na zimní sezónu dobře připravit.
Řada servisů právě v těchto dnech láká řidiče různými akcemi na letní prohlídku jejich aut. Taková kontrola vozu stojí několik stokorun, ale může odhalit případné poruchy.
Praha hledá nového správce tunelového kompletu Blanka po skončení aktuální smlouvy s firmou Satra. Za provoz a údržbu tunelů nabízí za pět let přibližně 600 milionů korun bez DPH. Konečná cena vzejde z veřejné zakázky, vypsané Technickou správou komunikací, která jako městská firma silnice a tunely obhospodařuje. V současné době stojí provoz komplexu asi 20 milionů měsíčně.
Dnes začíná silničářům pohotovost zimní údržby. Ačkoliv je počasí zatím spíše podzimní, podle zákona musí být od začátku listopadu až do konce března připraveni kdykoli zajistit sjízdnost silnic. Řidiči by zároveň ode dneška měli pozorně sledovat počasí, pokud se na silnicích objeví souvislá vrstva sněhu, ledu a námrazy, nebo se takové počasí dá očekávat, musí mít na autech zimní pneumatiky.
Zimní sezóna skončila a na řadě je kontrola lanovek, vleků, zasněžovací techniky a strojů. Rolbaři a vlekaři mění potřebné díly a vše připravují na letní uskladnění tak, aby před začátkem další zimní sezóny měli vše nachystané.
Už v příštím týdnu má Ředitelství silnic a dálnic vypsat tendr, ve kterém se bude soutěžit o údržbu silnic prvních tříd v pětici krajů. Nechybí mezi nimi ani Královéhradecký kraj, který s plánem nesouhlasí. Výběrové řízení má státu ušetřit peníze. Pokud by ale vyhrála soukromá firma, může to podle hradeckého hejtmanství znamenat třeba horší sjízdnost silnic páteřních komunikací.